چاه آب

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی با جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز پیگیری می‌شود.

به گزارش ایراسین، به نقل از ایرنا، قاسم تقی‌زاده خامسی با بیان این که احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود، گفت: احیای آب‌های زیرزمینی و همچنین نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نخستین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور در دولت سیزدهم به‌صورت آنلاین و با حضور مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور روز گذشته(پنجشنبه) برگزار شد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت منابع آبی کشور و هم‌افزایی مدیران برای مدیریت منابع آبی در امسال بر برنامه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با جلوگیری از چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور بر روی چاه‌های مجاز تأکید شد.

تقی زاده خامسی گفت: در این گردهمایی همچنین بر تعیین تکلیف سریع‌تر نیروهای گشت و بازرسی بر اساس قانون و پرداخت به‌موقع حقوق این نیروها تأکید شد.

وی ادامه داد: در حال تدوین و عملیاتی کردن همه پروژه‌های منابع آب، آب‌رسانی و شبکه فاضلاب در شهرها و روستاها در راستای برنامه ارائه‌شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی هستیم تا در این دوره به‌صورت کامل اجرا شود.

به گزارش  ایرنا، توجه به توسعه عادلانه و موزون در کشور مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد و بر این اساس، بر توسعه روستاها و رفع نیازهای آن‌ها تأکید شده است.

در این راستا، رئیس‌جمهوری تأکید کرده است: توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آن‌ها بسیار مهم است زیرا که با این اقدام دیگر شاهد حاشیه‌نشینی در شهرها نخواهیم بود.

برای توسعه روستاها و گسترش فعالیت‌های اقتصادی در آن‌ها، برخورداری از منابع آبی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت اصلی مهاجرت از روستا به شهرها در درجه اول، نبود منابع کافی و پایدار آب است.

بنابراین برای تقویت اقتصاد روستا و مجاب کردن روستاییان برای ماندگاری در روستا، باید رفع نیازهای آبی در دستور کار قرار گیرد.

بر این اساس، در دولت سیزدهم «جهاد آب‌رسانی» مورد توجه قرار گرفته و قرار است آب‌رسانی به روستاهای فاقد منابع آبی، سرعت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =