• ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
  • کد خبر: 19541
  • readingTime: ۳ دقیقه
افتتاح نمایشگاه برق

یازدهمین نمایشگاه برق و اتوماسیون صنعتی و دوازدهمین نمایشگاه لوستر و روشنایی اصفهان امروز در اصفهان روبان‌چینی و گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یازدهمین نمایشگاه برق و اتوماسیون صنعتی و دوازدهمین نمایشگاه لوستر و روشنایی اصفهان گشایش یافت؛ مجید نایب‌زاده، مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان امروز (۲۰ مهرماه) در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه برق و اتوماسیون صنعتی و دوازدهمین نمایشگاه لوستر و روشنایی اصفهان، اظهار کرد: این نمایشگاه تخصصی از اوایل دهه 80 جزو نمایشگاه‌های ثابت اصفهان بوده و هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در راستای سیاست حفظ، توسعه و کیفی‌سازی نمایشگاه های خود، سال گذشته جابه‌جایی محل نمایشگاه به سایت جدید را انجام داد و بنابراین امسال برای نخستین بار، یازدهمین دوره نمایشگاه برق در محل جدید برگزار می‌شود.

مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این دوره با حضور ۸۶ شرکت‌کننده از 8 استان کشور و در فضای ۱۲ هزار مترمربع فضای سرپوشیده نمایشگاهی برگزار می‌شود.

عماد افهام، رئیس اتحادیه برق و الکترونیک اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان برق و الکترونیک اصفهان با سابقه‌ای ۵۰ ساله دارای هزار و ۵۰۰ عضو تولیدکننده، فروشنده و مجریان برق است.

وی افزود: به منظور ارتقای فعالیت مجریان برق، دوره‌های مختلفی با همکاری شرکت توزیع برق و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شده است.

سید محسن پورسعید، رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: استان اصفهان موفق شده پس از سالیان درازی نمایشگاهی در استان برگزار کرده که چشم همگان را به خود خیره می‌کند.

وی با اشاره به معضل آب اصفهان گفت: حل مشکل آب اصفهان امروز یکی از معضلات مردم و مدیران استان اصفهان شده و باید در این راستا تلاش کرد.

رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان تصریح کرد: این انجمن هم‌اکنون دارای ۴۵۰ عضو است و هدف آن حفظ کارگاه‌های تولیدی و افزایش سطح تولید کشور است.

برنامه‌ریزی برای تولید ۳۰ هزار مگاوات

رسول موسی رضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان نیز اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی ضمن ایجاد امید در فعالان این صنعت، شرایط را برای توسعه فنی، اقتصادی و زیرساختی این حوزه فراهم می‌کند. اصفهان یک استان صنعتی است و بنابراین توقع از این استان برای برگزاری این نمایشگاه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گفت: تابستان ۱۴۰۰ فصل سختی را به لحاظ خاموشی‌ها و قطعی برق گذراندیم و شاهد ناترازی تولید و مصرف برق و بنابراین خاموشی در کشور بودیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه حجم کسری برق در تابستان حدود ۱۲ هزار مگاوات بود، اظهار کرد: تأمین این میزان برق کار بسیار سختی است و به همین دلیل شاهد قطعی برق بودیم.

موسی رضایی گفت: هر سال شاهد رشد ۳ تا ۵ درصدی مصارف جاری و بخش صنعت در حوزه برق هستیم که مجموع این عوامل و استراتژی‌های اتخاذ شده به لحاظ تولید و پشتیانی، توسعه تولید، صادرات و ... موجب شد تا کشور در سال ۱۴۰۰ با گرفتاری تولید و کمبود برق مواجه شود.

وی تصریح کرد: امسال مدیریت مصرف برق جزو اهداف اصلی ما در تابستان بود و این کار با کمک صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و سیمان اصفهان انجام شد و کمک شایانی در عبور از تابستان داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: وزارت نیرو برای اجرای ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه برنامه‌ریزی کرده است؛ بر این اساس با موافقت‌نامه وزیر نیرو و صمت قرار شد، ۱۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه با سرمایه‌گذاری صنایع سنگین و کارخانجات بزرگ و ۱۰ هزار مگاوات دیگر توسط خود وزارت نیرو ایجاد شود و به نحوی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی خود را توسعه دهد که از این طریق می‌توان حدود ۱۳ هزار مگاوات به تولید برق کشور اضافه کرد؛ برای مثال فولاد مبارکه قرار است به اندازه هزار ۵۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند.

بنابر اعلام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، در این دو نمایشگاه ۸۶ شرکت فعال استان‌های اصفهان، تهران، بوشهر، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی و یزد در ۱۲ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

کارشناسان و متخصصان علاقه‌مند به بازدید از این دو نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۸  به محل دائمی برگزاری رویدادهای نمایشگاهی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =