حدیثه نوروزی

هندبالیست تیم‌ملی بانوان گفت: قرار است ما در مسابقات هندبال بانوان جهان بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

به گزارش ایراسین، تیم ملی هندبال بانوان ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزش‌های گروهی و توپی بانوان کشورمان، علاوه بر صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا را کسب کرد تا برای اولین بار رویای جهانی‌شدن بانوان هندبال ایران را محقق سازد که در این بین حدیثه نوروزی از تیم فولاد مبارکه سپاهان در تیم ملی حضور داشت.

حدیثه نوروزی بازیکنی فراتر از یک نام است، برخلاف بسیاری از افراد او تصمیم گرفته به جای حرف زدن عمل کند. بااستعدادی فوق‌العاده، این افتخار را به هندبال ایران داده تا عضوی از آن باشد. در ابتدای جوانی وی برای اینکه ستاره جدید هندبال ایران و پرچم‌دار نسل جدید نامیده شود کاملاً لایق است.

کسب سهمیه جهانی واقعا قابل توصیف نیست

خبرنگار ایراسین با حدیثه نوروزی مصاحبه‌ای انجام داده که در زیر می‌خوانیم:

۱-بیوگرافی کامل خودتان را بگوئید؟

حدیثه نوروزی هستم بازیکن تیم ملی هندبال ایران و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، متولد ۷۷/۸/۱۹ اهل برخوار هستم که نزدیک ۱۱ سال هندبال بازی می‌کنم.

۲-چه عاملی باعث شد رو به رشته هندبال بیاورید؟

ابتدا در رشته تکواندو فعالیت داشتم تا اینکه یک روز معلم ورزش افرادی را برای مسابقات منطقه‌ای هندبال انتخاب کرد و من جزء آن افراد بودم، از همان‌جا برای رقابت‌های استانی انتخاب شدم و کم‌کم در سالن‌های ورزشی که کلاس هندبال برگزار می‌شد شرکت کردم تا در سن ۱۳سالگی، به عضویت تیم ذوب‌آهن درآمدم و در مسابقات کشوری و استانی حضور یافتم. هرچند در رشته تکواندو کمربند بند مشکی داشتم اما به دلیل شور و هیجانی که هندبال داشت، تکواندو را کنار گذاشتم و ورزش گروهی را انتخاب کردم.

کسب سهمیه جهانی واقعا قابل توصیف نیست

۳-در چه تیم‌هایی سابقه بازی دارید؟

در تیم‌های شهرداری شاهین‌شهر، ذوب‌آهن و اکنون دو سالی است که در فولاد مبارکه سپاهان هستم.

۴-چه زمانی به اردوهای تیم ملی دعوت شدید؟

من از سن ۱۴سالگی جهت شرکت در مسابقات آسیایی نوجوانان وارد تیم ملی شدم و از همان سال به طور حرفه ای هندبال را دنبال کردم و اکنون ملی پوش بزرگسالان هستم و با این تیم در ۲ دوره مسابقات آسیایی شرکت نموده ام.

کسب سهمیه جهانی واقعا قابل توصیف نیست

۵- پیرامون هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن توضیح دهید، سطح رقابت‌ها چگونه بود؟

تیم ملی بانوان در این رقابت‌ها بسیار همدل و یکدل بود و زمانی که متوجه شدیم که سهمیه مسابقات جهانی شش تیم از آسیا است، انگیزه بازیکنان و کادر فنی مضاعف شد و تا آخرین لحظه برای کسب سهمیه جهانی جنگیدیم و خوشبختانه به این مهم رسیدیم، کسب سهمیه جهانی واقعاً قابل توصیف نیست، چراکه برای نخستین بار این اتفاق افتاده و خیلی خوشحالیم توانستیم ویزای مسابقات جهانی اسپانیا را کسب کنیم.

۶- از بازی‌های ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا بگوئید؟

در دور مقدماتی پنج بازی انجام دادیم و یک بازی در مرحله حذفی و یک مسابقه دیگر در دیدار رده‌بندی که درمجموع در ۷ مسابقه به میدان رفتیم و چهار پیروزی کسب کردیم و برابر تیم‌های ژاپن، قزاقستان و کره جنوبی تن به شکست دادیم. من در هفدهمین دوره مسابقات آسیایی در تیم ملی بودم و در مقابل تیم‌های کره جنوبی و ژاپن با اختلاف زیاد بازی را واگذار می‌کردیم اما در دوره قبلی که در شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد حتی به دنبال شکست ژاپن نیز بودیم که با بدشانسی به آن دست پیدا نکردیم. در کل اگر هندبال بانوان مورد حمایت قرار گیرد می‌توانیم جزء سه تیم برتر آسیا باشیم.

کسب سهمیه جهانی واقعا قابل توصیف نیست

۶- مهم‌ترین بازی ایران در هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا کدام بازی بود؟

مهم‌ترین بازی ما مقابل اردن میزبان رقابت‌ها بود، زمانی که می‌خواستیم برای بازی با میزبان از درب هتل سوار اتوبوس شویم، به ما گفتند که کادر فنی تیم ملی ایران به کرونا مبتلا شده‌اند که این خبر شوک بسیار بدی را به بازیکنان وارد کرد، در مقابل اردن سرپرست و پزشک تیم، ما را هدایت کردند. درمجموع همه شرایط علیه ما بود اما خوشبختانه توانستیم با شکست میزبان، جهانی شویم. فکر می‌کنم این اتفاق برای آینده هندبال بانوان ارزشمند باشد.

۷- مسابقات هندبال قهرمانی بانوان جهان چه زمانی است؟

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان جهان از دهم الی ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ در اسپانیا با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود که سطح این رقابت‌ها فوق‌العاده بالا است که ما در گروه C با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان هم‌گروه هستیم. نروژ و رومانی از تیم‌های قدرتمند هستند که دارای بازیکنان برتر می‌باشند اما بااین‌وجود قرار است ما در مسابقات هندبال بانوان جهان بهترین عملکرد را ارائه دهیم و به‌طور حتم فدراسیون به‌خصوص آقای پاکدل تیم ایران را ویژه، مثل مسابقات آسیایی حمایت خواهد کرد.

کسب سهمیه جهانی واقعا قابل توصیف نیست

۸-هیئت هندبال استان اصفهان را چگونه می‌بینید؟

هیئت هندبال استان اصفهان جز فعال‌ترین هیئت‌های هندبال ایران است، سید حسن افتخاری رئیس هیئت و اعظم قینانی نایب‌رئیس، تمام تلاش خود را برای توسعه این رشته به ویژه در رده‌های سنی پایه انجام می‌دهند، به طور حتم برای سال‌های آینده می‌توانیم تیم‌های قدرتمندی از استان اصفهان با بازیکنان بومی در سطح کشور داشته باشیم.

۹-حرف پایانی؟

وقتی سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردم، آن چیزی که به ذهنم رسید حمایت پدر و مادرم بود که جا دارد از آن‌ها تشکر ویژه‌ای داشته باشم، همچنین از کادر فنی، بازیکنان تیم ملی، مسئولین فدراسیون که باعث شدند سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنیم تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =