علی صفریان

نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران: به اعتقاد بنده، بهتر است که نمایشگاه‌های فولاد به صورت تخصصی در اصفهان برگزار شود؛ زیرا اکثر فولادسازان ایران به ویژه شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز خاورمیانه در این استان قرار دارد و شرکت فولاد مبارکه به تنهایی می‌تواند یکسری از شرکت هایی که در دیگر نقاط جهان هستند را دعوت کرده و با حمایت از این کار، برای مابقی شرکت هایی که توان دعوت سرمایه گذاران و خریداران خارجی را برای حضور در نمایشگاه ندارند، فرصتی فراهم کند.

علی صفریان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته (متالکس) به ایراسین گفت: شرکت فولاد مبارکه به تنهایی می‌تواند یکسری از شرکت هایی که در دیگر نقاط جهان هستند را دعوت کرده و با حمایت از این کار، برای مابقی شرکت هایی که توان دعوت سرمایه گذاران و خریداران خارجی را برای حضور در نمایشگاه ندارند، فرصتی فراهم کند تا آنها نیز محصولاتشان را به بازارهای جهانی عرضه کنند.

به گفته وی، موضوعی که اکنون وجود دارد، تقویت بخش صادرات کشور است که با وجود این نمایشگاه‌ها میتوان به این مهم دست پیدا کرد و آینده بهتری برای کشور متصور شد.

صفریان در ادامه افزود: برگزاری این دست از نمایشگاه ها می تواند به تولید کشور رونق ببخشد؛ اما آنچه مد نظر مقام معظم رهبری بوده و در قالب شعار سال با عنوان تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته اند، نیازمند همکاری و همدلی میان تمام ارگان ها است؛ بنابراین  اگر قرار است رونق تولید داشته باشیم باید همه ارگانها دست به دست هم داده و قوانین دست و پا گیری که هرلحظه میتواند تولید را دچار مشکل کند برطرف شوند. برای مثال امسال در خصوص تامین برق برای واحدهای صنعتی شاهد یک بی تدبیری بودیم و ضرری که بخش فولاد از قطعی برق داشت بسیار بالا بود.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران افزود: امید می‌رود که برای سال های بعد برنامه ریزی در زمینه تامین برق صنایع انجام شود. البته در حال حاضر زمستان را در پیش داریم و ممکن است با کمبود گاز مواجه شویم و تولید کارخانه ها با مشکل مواجه شود؛ این درحالی است که عدم تولید آسیب بسیار بزرگی به کارخانه تولیدی وارد می کند؛ چراکه آنها باید بازارهای هدف خود را حفظ و محصولاتشان را عرضه کنند. برای مثال شرکت فولاد مبارکه یا ذوب آهن و ... بازارهایی را پیدا کرده اند که نیازمند مواد اولیه و تولیدات آنها هستند؛ اما در صورتی که این مصرف کننده اطمینان کامل از تامین نیاز خود نداشته باشد آسیب جدی برای تولید فولاد کشور به وجود خواهد آمد.

صفریان ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک برند بین المللی بوده و خوشبختانه در خاور میانه دارای جایگاه است، بنایراین حضور این شرکت اعتباری برای این دست از نمایشگاهها است؛ چراکه افراد حاضر در نمایشگاه از بازدیدکنندگان گرفته تا تجار دیگر برای بازدید و مذاکره با شرکت فولاد مبارکه می آیند و در کنار آن دیگر شرکت ها نیز می‌توانند از این موقعیت استفاده کرده و بازارها و مشتریان جدیدی پیدا کنند. فولاد مبارکه همواره در این راه ها پیشران بوده و ما باید شرکت هایی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن را تقویت کنیم.

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته طی روزهای هفتم تا دهم مهرماه ۱۴۰۰ در اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =