• ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 19129
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۲۷۲۴ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از شبستان، اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۲۷۲۴ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با ۳۴۲۶، فملی با ۱۶۴۲، شستا با ۱۵۱۹، پارسان با ۱۴۵۱، شپنا با ۱۱۵۳، شتران با ۹۷۰ و شبندر با ۹۵۹ واحد رشد بیشترین تاثیر مثکبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

صبح امروز نمادهای فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، کالا - بورس کالای ایران، فولاد - فولاد مبارکه اصفهان، برکت - گروه دارویی برکت، شپنا - پالایش نفت اصفهان، شستا - سرمایه گذاری تامین اجتماعی و آبادا - تولید نیروی برق آبادان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

بنابراین گزارش، امروز (شنبه ۳ مهر) شاخص کل فرابورس با رشد ۵۸ واحدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۶۲۲ واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فجهان - مجتمع جهان فولاد سیرجان، مدیریت - س. و خدمات مدیریت صند. ب کشوری، توسن - توسعه سامانه ی نرم افزاری نگین، دی - بانک دی، حآفرین - ریل پرداز نو آفرین، اتکای - بیمه اتکایی ایرانیان و وهامون - سرمایه گذاری هامون صبا در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

رشد ۱۲۷۲۴ واحدی شاخص کل بورس

این در حالی است که (چهارشنبه ۳۱ شهریور) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با رشد ۹۷۶ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۲ هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۸۳۴ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۰۷ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۳۴۶ هزار و ۱۳۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۰۲۳ واحدی، عدد ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۰۰ واحدی به رقم ۲۶۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۴۴۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۵۰۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه ۳۱ شهریور نمادهای فارس، شبندر، شتران، فسبزوار، فولاد، شستا به ترتیب با ۵۷۱، ۲۰۰، ۱۸۶، ۱۸۴، ۱۴۵ و ۱۴۱ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه ۳۱ شهریور نمادهای فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، برکت - گروه دارویی برکت، کاما – باما، شستا - سرمایه گذاری تامین اجتماعی، لپارس - پارس‌ الکتریک‌، شتران - پالایش نفت تهران و کدما - معدنی‌ دماوند در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

در معاملات چهارشنبه ۳۱ شهریور بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شستا، فخوز، اخابر، رمپنا و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شتران و وصندوق ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه ۳۱ شهریور بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای لسرما، اتکام، خریخت و خزر بود. همچنین نماد معاملاتی بکاب (صنایع‌جوشکاب‌یزد) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، آبادا، کدما و ولپارس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۵۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۱ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =