• ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 19088
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادرات فولاد

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: فرآیند ایفای تعهدات ۳۲۲ صادرکننده ریالی سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «علیرضا پیمان پاک» با اشاره به مفاد بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷ در خصوص ایفای تعهدات فروش ریالی به سایر کشورها در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶مردادماه سال ۱۳۹۷، اظهار داشت: بر اساس فراخوان های انجام شده تعداد ۳۲۲ صادرکننده نسبت به ارائه اسناد و مدارک مربوط به فروش ریالی به کشورهای عراق و افغانستان شامل هفت هزار و ۳۴۱ پروانه صادراتی به ارزش حدود ۴٠٠ میلیون یورو اقدام کرده اند که پس از بررسی در کمیته اقدام ارزی نسبت به تایید یا عدم تایید فروش ریالی و در نهایت ایفای تعهدات ارزی اقدام می شود.  

وی افزود: تعداد پروانه های صادراتی متعلق به صادرکنندگان متنوع بوده و بیشترین تعداد آنها متعلق به یک صادرکننده با ۶۷۳ کوتاژ و به ارزش ۵۲ میلیون یورو بوده است.  

هرگاه کالایی به مرحله ترخیص رسیده و در سیستم مکانیزه گمرک اظهار شده باشد، یک شماره انتظامی منحصر به فرد دریافت می کنند که کوتاژ صادراتی نام دارد.

رییس کمیته اقدام ارزی خاطرنشان کرد: از نظر موقعیت جغرافیایی صادرکنندگان نیز بیشترین پروانه صادراتی در این بخش، متعلق به صادرکنندگان استان تهران با ۲ هزار و ۳۹ پروانه صادراتی به ارزشی معادل ۱۱۲ میلیون یورو و کمترین تعداد متعلق به استان خراسان جنوبی با ۲ کوتاژ و به ارزش ۲۲ هزار یورو است.

پیمان پاک خاطر نشان کرد: تعداد چهار هزار و ۵۳۷ پروانه صادراتی به ارزش ۲٠۱ میلیون یورو متعلق به واحدهای تولیدی و ۲ هزار و ۸٠۴ پروانه صادراتی به ارزش ۸۶ میلیون یورو متعلق به واحدهای غیر تولیدی بوده است.  

وی با تاکید بر ضرورت تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان گفت: تلاش می شود با برنامه ریزی لازم، شرایطی فراهم شود که صادرکنندگان بتوانند با طیب خاطر نسبت به انجام فعالیت صادراتی و در نهایت ایفای تعهدات ارزی صادراتی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

پیش از این اعلام شده بود که در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ تا پایان مردادماه سال جاری، صادرات غیر نفتی به استثنای گاز و فرآورده های نفتی ۶۹ میلیارد یورو بوده که ۵۶.۶ میلیارد یورو به چرخه اقتصاد کشور بازگشته و مابقی فرآیند پرداخت را دنبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =