حمیدرضا صالحی نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با تاکید بر اینکه حلقه اتصال بین صنایع با نیروگاه های بخش خصوصی مفقود مانده است، گفت: اگر نیمی ازصنایع برق ما که در اختیار بخش خصوصی است، آزادسازی شود، شاهد اعمال محدودیت های کمتر انرژی برق در بخش صنایع هستیم.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: امکان این فراهم شده است که صنایع انرژی بر با همکاری نیروگاه ها به برق پایدار و مطمئن دست یابند. اقتصاد برق از مسیر دولت عبور می کند و این بستر در کشور فراهم نیست که صنایع بی واسطه برق مورد نیاز خود را از نیروگاه ها دریافت کنند تا زمینه برق مطمئن و پایدار فراهم شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران بیان کرد: در تابستان به علت محدودیت برق، صنایع فولادی متحمل ضررهای اقتصادی عدیده ای شدند که تبعات بی شماری در اقتصاد کشور به همراه داشته است که حتی در کاهش اشتغال در بخش تولید هم قابل بررسی است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد صنایع بزرگ کشور به دنبال یارانه انرژی نیستند، بلکه متفق القول برق پایدار و مطمئن را درخواست می کنند.

صالحی با تاکید بر اینکه حلقه اتصال بین صنایع با نیروگاه های بخش خصوصی مفقود مانده است، گفت: اگر نیمی از تولید برق کشور که در اختیار نیروگاه های دولتی است، آزادسازی شود، شاهد اعمال محدودیت های کمتر انرژی برق در بخش صنایع هستیم.

شایان ذکر است صالحی پیشتر هم در مصاحبه ای به ایراسین گفته بود  صنایعی نظیر شرکت فولاد مبارکه به برقی پایدار و مطمئن نیاز دارند. بنابراین وزارت نیرو بایستی در تامین برق پایدار و مطمئن این شرکت بکوشد تا تولید مطمئنی از این شرکت به دست بیاید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =