• ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 18529
  • readingTime: ۲ دقیقه
عرضه اولیه

شرکت ریل پرداز نوآفرین روز دوشنبه هفته آینده با نماد حآفرین برای اولین بار در فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به دنبال شکل گیری موج جدید عرضه های اولیه در بازار سرمایه، شرکت ریل پرداز نوآفرین که پیشتر در بازار دوم فرابورس ایران توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در تاریخ هفتم بهمن ماه سال گذشته در بازار سرمایه پذیرفته و در صف عرضه های اولیه قرار گرفته بود، در هفته آینده به صورت رسمی ۵ درصد از کل سهام خود معادل ۳۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم را با نماد «حآفرین۱» عرضه می کند.

بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، تعداد کل سهام این شرکت برابر با ۷ میلیارد و ۴۲۸ میلیون سهم است. متعهدین این عرضه هم شرکت های توسعه تجارت صبا و شرکت تدبیر روشن تجارت و متعهد خرید سهام آن هم شرکت تامین سرمایه دماوند است.

تاریخ عرضه اولیه حآفرین

تاریخ ثبت سفارش و تخصیص سهام حآفرین۱ برابر با اطلاعیه فرابورس، روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰ و روش تخصیص سهام هم ثبت سفارش خواهد بود.

ساعت ثبت سفارش

ساعت ثبت سفارش این نماد همانند سایر عرضه های اولیه در حال حاضر مشخص نیست و مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه مشخص خواهد شد. با این حال بر اساس تجربه عرضه های اولیه پیشین، در صورتی که در روز دوشنبه تنها همین سهام عرضه شود احتمالا ساعت عرضه اولیه ۱۰:۳۰ الی ۱۳ خواهد بود.

دامنه قیمت سهام حآفرین در عرضه اولیه

از آنجا که قیمت ارزش گذاری ۵۴۰۲ ریال و قیمت مبنا برای هر سهم شرکت ریل پرداز نوآفرین برابر با ۳۰۳۰ ریال (۳۰۳ تومان) تعیین شده است، دامنه قیمت سهام این شرکت در ثبت سفارش عرضه اولیه از مبلغ ۲۷۲۷ تا ۳۳۳۳ ریال (۲۷۲.۷ تومان تا ۳۳۳.۳ تومان) خواهد بود.

حداکثر سهام قابل عرضه به هر کد معاملاتی

همچنین حداکثر سهام قابل عرضه به هر کد معاملاتی توسط فرابورس ۷۴ میلیون سهم در نظر گرفته شده است.

حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در عرضه اولیه 

آگهی عرضه اولیه نماد حآفرین در شرکت فرابورس ایران

عرضه اولیه جدید در بازار سرمایه/ حآفرین به فرابورس می‌آید

 نکته مهم درباره عرضه اولیه حآفرین

عرضه اولیه حآفرین در فرابورس به شیوه جدیدی انجام خواهد شد. بر این اساس در عرضه اولیه این شرکت که برای اولین‌بار بر مبنای دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه و با کشف قیمت توسط قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، سرمایه گذاران حقیقی (مردم) از روز دوم می‌توانند سهام این شرکت را از صندوق های سرمایه گذاری خریداری کنند.

البته صندوق های سرمایه گذاری از روز دوم تنها ۵۰ درصد دارایی که خریداری کرده‌اند را می‌توانند به فروش برسانند. شایان ذکر است بازارگردان هم از روز دوم بازارگردانی را آغاز می‌کند.

عرضه اولیه جدید در بازار سرمایه/ حآفرین به فرابورس می‌آید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =