• ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18125
  • readingTime: ۱ دقیقه
نیروگاه برق

بروز خاموشی در روزهای اخیر حکایت از تداوم ناترازی تولید و مصرف برق دارد که موثرترین راهکار کاهش آن صرفه‌جویی در مصرف است.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، میزان مصرف برق روز گذشته به ۶۴ هزار و ۲۴۸مگاوات رسید و این در حالی است که نیروگاه های کشور در بهترین حالت توانایی تولید حدود ۵۳ هزار مگاوات برق را دارند و به این ترتیب ناترازی تولید و مصرف به حدود ۱۱ هزار مگاوات رسیده است.

بنا به گفته " مصطفی رجبی مشهدی " سخنگوی صنعت برق برای جبران این ناترازی صنعت برق تلاش های خود را بکار گرفته است اما در برخی مواقع چاره ای به غیر از اعمال خاموشی باقی نمی ماند تا شبکه برق دچار آسیب نشود.

در روزهای اخیر مردم شاهد بروز خاموشی های بودند که گرچه نسبت به برخی روزهای تابستان کمتر شده است اما همچنان موجب نارضایتی مردم است.

برخی دست اندرکاران صنعت برق بروز خاموشی را ناشی از افزایش مصرف در بخش خانگی می دانند و برخی نیز این افزایش مصرف را به دلیل فعالیت استخراج کنندگان غیرمجاز ارز مجازی دانسته اند.

به هر تقدیر به نظر راهکار های موثر برای جلوگیری از بروز خاموشی اعمال روش های مدیریت مصرف است.

خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری، استفاده از دور کُند کولرهای آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۶ درجه به عنوان راهکارهای ساده کاهش مصرف برق است.

علاوه بر این، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت های اوج مصرف، استفاده از وسایل برقی با راندمان مصرف کم، استفاده بیشتر از نور خورشید و خارج کردن دوشاخه وسایل برقی بی‌استفاده از برق، راهکارهای دیگری برای کاهش مصرف برق است.

البته امروز "علی اکبر محرابیان " وزیر نیرو با اشاره به بروزخاموشی ها در روزهای اخیر قول داد تا میزان این خاموشی ها به صفر نزدیک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =