مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش این کمیسیون درخصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های وی را تا ۷۴ درصد منطبق و همسو با اسناد بالادستی اعلام کرد و از تایید وی توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، به دنبال جلسات بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس جمهور، صبح امروز (۲ شهریور) جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در ابتدای جلسه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون درباره برنامه‌ها و صلاحیت سیدرضا فاطمی‌امین را قرائت کرد.

در این گزارش ضمن بیان تایید استعلام مدارک تحصیلی، به مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبردهای وزیر پیشنهادی شامل اصلاح ساختار تولید و تجارت، ارتقاء همکاری بین‌بنگاهی، اصلاح سازوکار بازار و تنظیم بازار، اشاره شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش به برنامه‌های کوتاه مدت وزیر پیشنهادی اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه‌ها در سه سطح بهبود تنظیم بازار، افزایش صادرات و پشتیبانی و رفع موانع تولید (در ۲ سطح عمومی و ویژه) درنظر گرفته شده است، به ارائه ۳۶ پروژه تحول در برنامه فاطمی‌امین اشاره کرد.

پروژه های زیرساختی توانمندسازی، پروژه های تحول و هماهنگی صنایع کشور، صنایع برق آبی، خودروسازی، لوازم خانگی، ماشین سازی و صنایع معدنی و پروژه های تکمیلی و آمایشی از جمله مواردی بود که در گزارش قرائت شده به آن‌ها اشاره شد.

روح الله عباسپور در ادامه سخنرانی خود و با استناد به گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی صمت را از نظر کارآمدی، تحول گرایی، مسئله محوری، چابک سازی، توازن بخشی و منطقه ای و همچنین توجه به پیشرفت شتابان، مناسب توصیف کرد و افزود: بررسی‌های کمیسیون در خصوص تطابق برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی نشان می‌دهد ۳۷ درصد از برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر منطبق و ۳۷ درصد نیز همسو است (مجموع ۷۴ درصد)؛ و در ۲۶ درصد موارد نیز به احکام اشاره ای نشده است.

عباسپور با تاکید بر اینکه فاطمی‌امین به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت، با اکثریت آراء اعضا کمیسیون صنایع و معادن مورد قبول قرار گرفته است گفت: در خصوص توانمندسازی ایشان برای تصدی وزارت صنعت، معدن وتجارت رأی گیری به عمل آمد و صلاحیت ایشان با اکثریت مطلق آراء مورد تائید قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =