• ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
  • کد خبر: 17698
  • readingTime: ۱ دقیقه
عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

یک کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به نقش تیم اقتصادی دولت جدید در رشد و توسعه اقتصاد ایران که در نهایت منجر به بهبود بازار کسب و کار و ثبات قیمت در بازارهای مالی چون طلا می‌شود، گفت: به ویژه در دو حوزه وزارت صمت و اقتصاد می‌توان گفت وزرای پیشنهادی قادر به تغییر و بهبود وضع موجود هستند زیرا جنس این افراد از جنس مدیریت و اقتصاد بوده و تحول گرا نیز هستند.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره تیم اقتصادی دولت سیزدهم و تاثیر آن بر آینده اقتصاد ایران اظهار کرد: به طور کلی در طول 4 دهه گذشته مسائلی در کشور رخ داده که نتایج بدی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورده است. اگرچه اکنون که آقای رئیسی در راس قوه مجریه قرار گرفته است نباید انتظار معجزه داشته باشیم اما مردم هم دیگر آزمون و خطا را قبول نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به عمر انقلاب که از ۴ دهه گذشته است، انتظارات از رئیس قوه مجریه به دلیل ارتباط گسترده با مردم، بالا است. انتخاب وزرای اقتصادی در دولت جدید می تواند تاثیر قابل توجهی در رشد و توسعه اقتصاد ایران داشته باشد. با این حال به نظرم در شرایط فعلی اگر کسی که در راس امور قرار می‌گیرد بتواند از بدتر شدن شرایط جلوگیری کند، هنر کرده است.

این کارشناس بازار طلا و جواهر گفت: قطعا در این حوزه مدیرانِ موفق هستند که می‌توانند علاوه بر جلوگیری از بدتر شدن شرایط، باعث بهبود آن شوند. اگرچه همه وزارتخانه‌ها در جایگاه خود حائز اهمیت است اما در رابطه با وزرای پیشنهادی حوزه های اقتصاد، صمت، امور خارجه و بعدا رئیس بانک مرکزی به ویژه وزیر پیشنهادی صمت و اقتصاد، به نظرم می‌توان گفت قادر به تغییر و بهبود وضع موجود هستند زیرا جنس این افراد از جنس مدیریت و اقتصاد است. به علاوه این افراد تحول گرا هستند و بنابراین می توانند در مجموعه تحت مدیریت خود خواهند بود.

محمدولی افزود: مجلس شورای اسلامی باید دقت فراوانی در انتخاب وزرا داشته باشد. باید توجه داشت که اگر وزرای انتخابی در انجام وظایف خود موفق نباشند، مجلس نیز از سوی مردم نمره منفی خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از سال های سال شاهد وزارت وزیری بخش های اقتصادی باشیم که باعث احیای کسب و کارها در کشور باشیم. من نسبت به آینده وزارت صمت، اقتصاد و بانک مرکزی خوش بین هستم و به نظر شاهد تغییرات مثبت خوبی در آینده خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =