• ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
  • کد خبر: 17481
  • readingTime: ۵ دقیقه
ارز دیجیتال

امکان استفاده از ارزهای دیجیتال به منزله‌ ارزهای ترجیحی در تجارت جهانی در آینده نزدیک وجود دارد بنابراین توسعه استفاده از آن‌ها می تواند زمینه ساز اشتغالزایی در جهان شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سال‌ها از پیدایش ارزهای دیجیتال می‌گذرد. از نگاه برخی کارشناسان، امکان استفاده از ارزهای دیجیتال به منزله‌ ارزهای ترجیحی در تجارت جهانی در آینده نزدیک وجود دارد.

ارزهای دیجیتال امروزه از راه‌های جدید توسعه‌ تجارت بین‌الملل و تغییر ماهیت دارایی‌های غیرفیزیکی به منزله‌ی منابع دارای ارزش اقتصادی به شمار می‌روند. ارز دیجیتال، گزینه‌ی سرمایه‌گذاری و اختراع بزرگی است که به طور بالقوه می‌تواند مانند طلا به دارایی خاصی برای ذخیره ثروت تبدیل شود.

پیش بینی می شود رمزارز به زودی می تواند روزی ارز انتخابی برای تجارت بین المللی شود، به‌ویژه شرکت‌های بزرگ جهانی به آن اعتماد پیدا کرده‌اند و بانک‌های مرکزی برای انتشار ارزهای دیجیتال خود در حال تحقیق و بررسی هستند. از این رو، امکان استفاده از ارزهای دیجیتالی به منزله‌ ارزهای ترجیحی در تجارت جهانی در آینده نزدیک وجود دارد.

بیماری کرونا در بسیار از حوزه ها سبک زندگی افراد را تغییر داده و جهان با شتاب زیادی به سمت اینترنت و دیجیتالیزه شدن تغییر مسیر داده است. کرونا سبب شد افراد به پول و اسکناس هم به صورت دیجیتالی نگاه کنند و در نتیجه عادات افراد برای سرمایه‌گذاری تغییر کرد.

با وجود شرایط کنونی و تغییر خلق و خوی افراد در سرمایه‌گذاری و کسب درآمد به سبب شیوع بیماری مهلک کرونا، شاهد رشد چشمگیر بازارهای رمزارزها هستیم. در دوران کرونا افراد با شیوه‌ای نوین و پرهیجان از کسب درآمد در قرنطینه‌ آشنا شدند و قطعا در دوران پساکرونا مردم جهان و نسل‌های آینده نیز با این حوزه آشناتر خواهند شد.

از سوی دیگر جدای از ایجاد اشتغال و تاثیر گذاری رمز ارزها می توان به دیگر مزیت های این بازار اشاره کرد. بر کسی پوشیده نیست که تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا ایران را در شرایطی قرار داده است که امکان تبادلات مالی را برای اشخاص، نهادها و شرکت های مرتبط با جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان سخت و پیچیده کرده است.

این تحریم ها توانسته است موتور رشد اقتصادی ایران را کند و ایران را در تامین حقوق و نیازهای اساسی خود نظیر تامین داروهای خاص و کالاهای اساسی دچار مشکل کند.

ایران همواره در دور زدن تحریم ها، توانایی های منحصر به فردی را از خود نشان داده است و با گذر زمان، این توانایی ها افزایش قابل توجهی داشته است. یکی از روش های نوین دور زدن تحریم ها، استفاده از رمزارزها است که این موضوع مورد توجه کشورهای قدرتمندی چون چین و روسیه قرار گرفته است و سایر کشورهای جنبش عدم تعهد نظیر ونزوئلا و کوبا نیز آن را در همین جهت به کار گرفته اند.

توسعه شهرک‌های صنعتی مرتبط با رمز ارز مانند شهرک استخراج شهرک رمز ارز شهرستان فریدن به عنوان نخستین شهرک استخراج رمز ارز کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی گامی مؤثر در توسعه و شکوفایی دیگر صنایع و بهبود وضعیت اشتغال خواهد داشت که به گفته مسئولان امر به درآمدزایی هرچه بیشتر این منطقه منجر می‌شود.

ارزآوری و اشتغالزایی از جمله مزایای ارزهای دیجیتال

یک تحلیلگر و مدرس رمز ارزها ارزآوری، اشتغالزایی و تولید ارزش افزوده را از جمله مزایای ماینینگ دانست و تصریح کرد: هر دستگاه ماینری که در کشور راه اندازی می کنیم، ارز وارد کشور می شود که برای اقتصاد مفید است.

آترین علویان افزود: برای راه اندازی و نگهداری سیستم های ماینینگ نیاز به افراد متخصص و کارآمد بوده که اشتغال جدید به همراه دارد.

علویان با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای توسعه این صنعت در صورتی که به موقع فراهم نشود آسیب های زیادی در پی خواهد داشت تصریح کرد: پس هر چه سریعتر با آگاهی لازم باید در راستای رشد این صنعت گام برداشت.

وی خاطر نشان کرد: دولتمردان می توانند در حوزه های مختلف از رمز ارزها استفاده کنند و با بهره گیری از توان علمی متخصصان سواستفاده های احتمالی را به حداقل برسانند.

افزایش اشتغال در بستر فناوری‌های نو

مسئول کارگروه رمز ارز و بلاکچین اتاق بازرگانی اصفهان در مورد تأثیر رمز ارزها بر اشتغال گفت: تولید رمز ارزها خود یک صنعت و کارخانه به‌حساب می‌آید که متناسب با تأثیرات مثبتی که در صنایع دیگر رخ می‌دهد می‌توان از این بازار نیز توقع داشت.

حمیدرضا آقایی ادامه داد: در حوزه رمز ارزها با توجه به شعار سال می‌توانیم مانع زدایی های بسیار زیادی داشته باشیم در حال حاضر تجار ایرانی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند پول مبادلات خود را بگیرند استفاده از فضای ارزهای دیجیتال تا حد زیادی این مشکل را حل خواهد کرد.

مسئول کارگروه رمز ارز و بلاکچین اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: حرکت به سمت قراردادهای هوشمند و تأسیس اتاق بازرگانی بر اساس بلاکچین همچنین استفاده از تبادلات مالی رمز ارز بر بستر قراردادهای هوشمند دو رویکرد مهم به‌حساب می‌آیند که تأثیرات مثبت بر روند بهبود تولید داخلی و صادرات و در ادامه ارزآوری خواهد داشت.

آقایی با بیان اینکه یکی از موضوعات که کشور ما می‌تواند مدنظر قرار دهد و افزایش ارزآوری داشته باشد صنعت پاک گردشگری است توضیح داد: توریست‌ها تا میزان معلوم و مشخص می‌توانند تبادل مالی داشته باشند درصورتی‌که به سمت بازار رمز ارز حرکت داشته باشیم این روند تسهیل می‌شود.

اشتغالزایی سریع و تخصصی در پلتفرم‌ های خدمات رمزارز

یک تحلیلگر و مدرس رمز ارزها، ورود اعضا علمی کشور را به موضوع رمز ارزها ضرورتی دانست که مغفول مانده است و باید به‌صورت ویژه به آن توجه کرد.

به گفته امیرحسین ثانی مقدم متناسب با نیازی که در سال‌های اخیر در بازار رمزرازها شکل گرفت، کسب و کارهایی پا به این حوزه گذاشته و به اندازه توان خود و علیرغم محدودیت‌های قانونی بسیار، توانسته‌اند ظرفیت‌های زیادی برای بهره‌مندی مخاطبان و سرمایه‌گذاران رمزارز کشور ایجاد کنند.

وی معتقد است چنانچه تعلل سیاستگذاران در پرداختن به این حوزه و پذیرش ظرفیت‌های کسب و کارهای داخلی اکوسیستم رمزارز ادامه پیدا کند، پتانسیل‌های بسیار این صنعت برای افزایش رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی از دست رفته و منافع آن نصیب رقبا و پلتفرم‌های خارجی می‌شود.

ثانی مقدم عنوان کرد: اشتغالزایی در کسب و کارهای استارتاپی نتیجه استخدام‌های سنتی نیست؛ این کسب و کارها با قدرت کارآفرینی و ارزش‌آفرینی اقتصادی و اجتماعی بالا توانسته‌اند به طور مستقیم و غیرمستقیم برای بخشی از بهترین و نخبه‌ترین نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص ایران ایجاد شغل پایدار داشته باشند.

وی در پایان گفت: سرعت رشد این مدل کسب و کارها و افزایش ارزش اقتصادی آنها بسیار بالاتر از بقیه صنایع نیز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =