حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان از پیشرفت ۵۰ درصد پروژه شهرک رمزارز فریدن خبر داد و گفت: از آنجا که این مجموعه در اختیار بخش خصوصی است، ابتدا سوله های تولید رمزارز آماده می‌شود و در ماه آینده برنامه ریزی برای تولید رمزارزها آغاز می شود.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، درباره آخرین وضعیت شهرک رمزارز فریدن در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر فرآیند ساخت و ساز شهرک آغاز، اسکلت سوله‌ها نصب شده و هماهنگی لازم جهت سرویس دهی به این مرکز انجام شده است.

ساخت نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در فریدن

وی افزود: یکی از نکات مهم قابل بیان درباره شهرک رمزارز فریدن، تصمیم سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق خورشیدی است تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را به شیوه پاک تامین کنند. پس از ساخت این نیروگاه، این صنعت به یک صنعت سبز در ایران تبدیل می شود که ارزش افزوده بالایی ایجاد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: با این حال در ابتدا یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی تاسیس خواهد شد که فرایند زمین‌یابی آن انجام و مراحل واگذاری زمین در دست اقدام است؛ فعالیت‌ها به خوبی پیش می رود. امیدواریم در آینده بتوانیم همه برق مورد نیاز این شهرک را توسط نیروگاه خورشیدی تامین کنیم.

قاضی عسگر ادامه تصریح کرد: فرآیند احداث شهرک رمزارز تاکنون تقریبا ۵۰ درصد پیشرفت داشته و حتی برنامه ریزی برای آغاز تولید رمزارزها در ماه آینده هم انجام شده است. باید توجه داشت که شهرک رمزارز یک مجموعه عظیم است که نه تنها سوله‌های تولید رمزارز از طریق دستگاه‌های ماینر در آن قرار دارد بلکه یک کارخانه تولید و مونتاژ ماینر و یک مجموعه آموزشی علمی کاربردی برای آموزش مسائل مرتبط با بلاکچین نیز در این شهرک قرار خواهد داشت. همچنین خدمات نرم افزاری که باید ارائه شود، در آنجا هست.

عملیات خاک برداری کارخانه تولید ماینر در فریدن آغاز شده است

وی ادامه داد: فعالیت ساخت مرکز آموزش علمی کاربردی با کمک مجموعه های آموزشی فریدن به خوبی پیش رفته است. عملیات خاک برداری کارخانه تولید و مونتاژ ماینر هم انجام شده و عملیات ساخت بنا آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: از آنجا که این مجموعه در اختیار بخش خصوصی است، ابتدا سوله های تولید رمزارز آماده می‌شود. البته دکل برقی مورد نیاز برای تامین انرژی این سوله‌ها نیز باید از دامنه به فریدن منتقل شود. فعلا هماهنگی لازم برای تخصیص برق مازاد موجود در منطقه تا زمان انتقال دکل و نصب دکل مذکور انجام شده است.

ساخت یک استخر (Pool) در شهرک رمزارز

قاضی عسگر افزود: یکی از نقاط قوت شهرک رمزارز فریدن، احداث استخر رمزارزها است که اصطلاحا به پول (Pool) شهرت دارد؛ وجود این پول بسیار ارزشمند است. این پول هم نیاز به نرم افزارها و تجهیزات  سخت افزاری مخصوص دارد. لازم است به همه سرمایه‌گذاران در حوزه رمزارزها پیشنهاد کنم که از امکانات این شهرک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجوز برای تولید رمزارز در مکان های گرم استان داده نمی شود مگر اینکه دو برابر ظرفیت مورد نیاز برای تولید رمزارز، نیروگاه خورشیدی تاسیس شود.

ارزش افزوده ۱۰ برابری ارزهای دیجیتال در شهرک رمزارز فریدن

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان درباره ارزش افزوده این پروژه نیز اظهار کرد: معمولا رمزارزها ارزش افزوده ۱۰ برابری دارد به همین دلیل امیدواریم حدود ۸ الی ۱۰ برابر ارزش افزوده با بهره‌برداری از این پروژه به وجود آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =