حمید سجادی

حمید سجادی باید برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان در روزهای آینده به مجلس برود تا بتواند رای اعتماد نمایندگان را اخذ کند. در این گزارش با بیوگرافی این چهره ورزشی بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش ایراسین، با تقدیم لیست پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهوری مشخص شد که حمید سجادی باید برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان در روزهای آینده  به مجلس برود تا بتواند رای اعتماد نمایندگان را اخذ کند.

سید حمید سجادی هزاوه، متولد اول فروردین ۱۳۴۸ در تهران، دونده سابق دوی استقامت است. وی موفق ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت ورزشی خود رکورد تقریبا تمامی رشته های دوی استقامت و نیمه استقامت ایران را در اختیار دارد.

رشته تخصصی سجادی ۴۰۰۰ متر با مانع بود. او در این رشته، یک بار مدال طلا و چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره بازی‌های آسیایی را کسب کرد. سجادی در دو المپیک ۱۹۹۲ بارسلون و ۱۹۹۶ آتلانتا حضور داشت.

سجادی فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی گرایش مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی است. او از سال ۱۳۷۹ تاکنون عضو هیات علمی دانشگاه تربیت و علوم ورزشی است.

وی در دانشگاه دوومیدانی ۲ و ۱ در مقطع کارشناسی ارشد، ورزش و تربیت معلولین در مقطع کارشناسی، مدیریت اوقات فراغت در مقطع کارشناسی ارشد، مدیریت رویدادهای ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی، کلیات روش و فنون تدریس در مقطع کارشناسی و اصول و فنون راهنمایی در مقطع کارشناسی را تدریس میکند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سال ۱۳۸۸ تاکنون معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان بوده و همچنین رئیس کمیته CIGEPS یونسکو (کمیته تربیت بدنی بین دولت های یونسکو) از سال ۱۳۸۹ تا کنون است.

وی سابقه فعالیت در سمت های هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه ورزشی و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش ( ۸۷ تا ۱۳۸۵)، مشاور رییس فدراسیون دوومیدانی ( ۷۵ تا ۱۳۷۲)، مسئول هیات دوومیدانی باشگاه پاس ( ۸۳ تا ۱۳۸۰)، مجری و کارشناس برنامه های ورزشی صدا و سیما ( ۸۵ تا ۱۳۷۸) را در کارنامه دارد.

حمید سجادی در خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی نژاد نیز به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما با ۱۳۷ رای مخالف و ۷۸ رای موافق و ۲۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ رای ماخوذه، نتوانست به عنوان اولین وزیر ورزش و جوانان رای اعتماد مجلس را کسب کند. سجادی اولین وزیر پیشنهادی دولت احمدی نژاد بود که از نمایندگان مجلس رای اعتماد نگرفت.

 حالا باید منتظر ماند که آیا حمید سجادی می تواند رای اعتماد بگیرد؟ رای اعتماد گرفتن به یک طرف، اما در آن سوی سکه  اگر به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد آیا می تواند کشتی به گل نشسته ورزش کشورمان را به ساحل آرامش هدایت کند؟!

پس از اتفاقات دوران سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی در صورت کسب رای اعتماد، باید تمرکز لازم را فقط در راستای توسعه ورزش، نگاه به سازمان های مردم نهاد جوانان، دیپلماسی ورزشی در سطح بالا (نه در حد اسم دهان پرکن)، برنامه ریزی برای المپیک آینده (نگاه به دو سه رشته ورزشی نداشته باشد)، رویکرد ویژه به ورزش بانوان و ... بگذارد.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =