مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران فردا با برگزاری دو بازی پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایراسین، مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران (یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فردا چهارشنبه ۱۳ مردادماه با برگزاری دو دیدار انجام می شود که طبق برنامه استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان گل گهرسیرجان است و فولاد خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز از ملوان بندرانزلی پذیرایی می کند.

در این گزارش مروری بر شرایط این چهار تیم داریم:  

استقلال تهران-گل گهرسیرجان/ ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه آزادی تهران

استقلال و گل گهر سیرجان در شرایطی به مصاف هم می‌روند که فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی، سرمربیان دو تیم برای چهارمین بار قرار است با یکدیگر مچ اندازی کنند. در سه دیدار قبلی فرهاد مجیدی موفق به شکست دادن امیر قلعه نویی شده است.

آبی پوشان پایتخت در این بازی فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. همچنین گفته می‌شود شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی آبی‌ها، هم آخرین بازی خود را برای این تیم انجام خواهد داد و بعد از این بازی راهی کشور خود خواهد شد و به صورت رسمی از جمع شاگردان فرهاد مجیدی جدا می شود.

خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که استقلال تمرینات جدی و محرمانه خود در صورت کشیده شدن بازی با گل گهر به پنالتی را انجام داده و سرمربی آبی‌پوشان پنالتی زنان خود را بسیج کرده تا آمادگی جسمی و روانی خود در این عرصه را برای دیدار با شاگردان قلعه نویی به بالاترین حد ممکن برسانند.

فرهاد مجیدی همچنین از بازیکنان استقلال خواسته است تا تمام تمرکزشان را روی دیدار با گل گهر بگذارند و از حاشیه سازی و کری خوانی در اینستاگرام خودداری کنند.

شاگردان مجیدی برای رسیدن به این مرحله تیم‌های پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران را شکست داده اند و انگیزه زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی دارند.

تیم گل گهر سیرجان در این فصل از مسابقات لیگ برتر عملکرد خوبی را از خود نشان داد و با هدایت قلعه نویی در رده پنجم جدول قرار گرفت.

گل گهری‌ها برای رسیدن به این مرحله تاکنون از سد تیم های مس کرمان، پارس جنوبی جم و آلومینیوم اراک گذشته اند و در صورت پیروزی مقابل استقلال گام بزرگی را برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی برمی‌دارند.

تیم گل گهر مصدوم و محرومی برای این بازی ندارد اما گفته می شود که گادوین منشا مهاجم نیجریه ای این تیم همانند دیاباته در استقلال، آخرین بازی خود را برای گل گهر انجام خواهد داد و پس از این بازی راهی تیم دیگری در خارج از ایران خواهد شد.

در پنج دیدار این ۲ تیم در رقابت‌های لیگ برتر، چهار پیروزی سهم آبی‌ها بوده و تنها یک پیروزی برای گل گهر به ثبت رسیده است.

این مسابقه ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی و با قضاوت سید وحید کاظمی آغاز خواهد شد.

نبرد استقلال با ژنرال/ مصاف شمالی با جنوبی ها در اهواز

فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلی/ ساعت ۲۱ - ورزشگاه شهدای فولاد

فولاد خوزستان در لیگ برتر کار خود را با حضور در رده ششم به پایان رساند. فولادی ها در ۳۰ بازی ۱۰ پیروزی داشتند، ۱۴ تساوی و ۶ شکست را متحمل شدند. شاگردان جواد نکونام همچنین آمار ۲۷ گل زده و ۱۸ گل خورده را به ثبت رسانده اند.

آن ها در جام حذفی نیز ابتدا ماشین سازی تبریز را ۳ بر ۰ شکست دادند، سپس با نتیجه ۲ بر ۱ از سد قشقایی شیراز عبور کردند و در نهایت فولاد مبارکه سپاهان را در ضربات پنالتی شکست دادند و راهی نیمه نهایی شدند.

در آن سوی میدان ملوان بندرانزلی در لیگ دسته اول کار خود را با رتبه یازدهم به پایان رساند. ملوانی ها در ۳۴ بازی ۱۲ پیروزی داشتند، ۱۰ تساوی و ۱۲ شکست. آن ها همچنین آمار ۳۰ گل زده و ۳۰ گل خورده را به ثبت رساندند.

شاگردان مازیار زارع در جام حذفی نیز ابتدا ویستاتوربین تهران را ۲ بر ۱ شکست دادند، سپس با نتیجه ۱ بر ۰ نساجی مازندران را از پیش روی برداشتند و در نهایت در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی خیبر خرم آباد را شکست دادند و راهی نیمه نهایی شدند.

در آستانه دیدار با فولاد، پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان به بیماری کرونا مبتلا شده و نتوانسته این تیم را در سفر به خوزستان همراهی کند.

این بازی از ساعت ۲۱ و با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه شهدای فولاد آغاز خواهد شد.

نبرد استقلال با ژنرال/ مصاف شمالی با جنوبی ها در اهواز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =