استقلال

تیم استقلال تهران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران با نتیجه ۲ بر یک گل گهرسیرجان را شکست داد و راهی فینال شد.

به گزارش ایراسین، در اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران (یادواره آزادسازی خرمشهر) روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان گل گهرسیرجان بود و توانست با نتیجه ۲ بر یک حریفش را شکست دهد و راهی فینال شد.

در نیمه نخست تیم ها با پاس های کوتاه قصد داشتند به دروازه حریف برسند، هر دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند اما این تیم گل گهر بود که دقایق پایانی با یک ضربه ایستگاهی برای گل گهر به دست آمد که ارسال سعید صادقی به روی دروازه با دفع سیدحسین حسینی به نزدیکی ها نقطه پنالتی با امین پورعلی رسید که ضربه بغل پای این بازیکن به طاق دروازه استقلال چسبید و سیرجانی ها نیمه اول را با یک گل برتری به رختکن رفتند.

در نیمه دوم استقلال برای جبران جلو کشید و با تعویض هایی که فرهاد مجیدی انجام داد به دو پنالتی رسیدند که وریا غفوری هر دوگل استقلال را از روی ضربات پنالتی به ثمر رساند تا استقلال با پیروزی ۲ بر یک راهی فینال شود.

ترکیب استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، مهدی مهدی‌پور (فرشید اسماعیلی۶۰)، مسعود ریگی، آرش رضاوند، ارسلان مطهری (سبحان خاقانی۷۰) و مهدی قایدی     سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب گل گهرسیرجان: مهرداد بشاگردی، محمد آقاجانپور (بهنام برزای۴۶)، علیرضا علیزاده، علیرضا ابراهیمی، میلاد زکی‌پور، یونس شاکری، سعید صادقی (مرتضی تبریزی۶۳)، آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا، احمدرضا زنده روح و امین پورعلی (گادوین منشا۸۳)     سرمربی: امیر قلعه نویی

تیم داوری: سید وحید کاظمی، محمد رضا ابوالفضلی و حسن ظهیری/داور چهارم: یاسر همرنگ

کارت زرد: علیرضا علیزاده (۱)، محمد آقاجانپور (۴۵) از گل گهر- محمد دانشگر (۴۵+۱)، سیدحسین حسینی(۴+۹۴) از استقلال

دقایق حساس:

دقیقه ۱۴: ضربه بغل پای محمد نادری را علیرضا آرتا از روی خط دروازه برگشت داد تا بزرگترین شانس استقلال برای گلزنی از دست برود.

دقیقه ۲۵: امین پورعلی ها قصد داشت با ضربه ای چیپ توپ را از بالای سر حسینی عبور دهد که گلر استقلال به خوبی این ضربه را مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه ۴۲: ارسال خوب و دقیق زکی پور از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر یونس شاکری همراه شد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

*گل گل گهر سیرجان دقیقه ۱+۴۵ توسط  امین پورعلی: ارسال ضربه ایستگاهی سعید صادقی به روی دروازه با دفع گلر استقلال به نزدیکی ها نقطه پنالتی با امین پورعلی رسید که ضربه بغل پای این بازیکن تبدیل به گل شد.

دقیقه ۴۸: شوت محکم محمد دانشگر را بشاگردی سنگربان گل گهر به خوبی دفاع کرد و سهرابیان نیز در ادامه توپ را دور کرد.

*گل اول استقلال دقیقه ۷۴ توسط وریا غفوری: ضربه آرش رضاوند به دست یونس شاکری برخورد کرد و وحید کاظمی یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. وریا غفوری پشت این توپ ایستاد و ضربه اش را برخلاف حرکت بشاگردی وارد دروازه کرد .

*گل دوم استقلال دقیقه ۸۲ توسط وریا غفوری: پاس فرشید اسماعیلی به سبحان خاقانی که خودش این حرکت را آغاز کرده بود، منجر به خلق یک موقعیت شد که خاقانی با خطای میلاد زکی پور درون محوطه جریمه سرنگون شد. وحید کاظمی نیز یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد که وریا غفوری پشت این توپ ایستاد و ضربه اش را به وسط دروازه زد و گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۵: پاس رو به عقب مسعود ریگی به اشتباه به یونس شاکری رسید و در حالیکه این بازیکن با دروازه بان استقلال تک به تک شده بود، محمدحسین مرادمند با حضوری به موقع، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه ۸۹: ضربه چیپ قایدی در مصافی تک به تک را بشاگردی به راحتی مهار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =