استقلال فولاد

تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان برای تصاحب جام قهرمانی مسابقات فوتبال جام حذفی ایران در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می روند.

به گزارش ایراسین، بالاخره فردا شب قهرمان مسابقات فوتبال جام حذفی ایران مشخص می شود جایی که استقلال تهران به مصاف فولاد خوزستان می رود. در رسیدن به فینال مسیر استقلال تهران بسیار دشوارتر از شاگردان جواد نکونام بود.

آبی های پایتخت از سد تیم های پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان، پرسپولیس تهران و گل گهر سیرجان گذشتند و به فینال رسیدند. فولادی ها نیز ماشین سازی تبریز، قشقایی شیراز، فولاد مبارکه سپاهان و ملوان بندرانزلی را از پیش روی برداشتند که نشان از مسیر آسان تری نسبت به شاگردان فرهاد مجیدی دارد.

اما کادرفنی و بازیکنان هر دو تیم می دانند که دیدار فینال ربطی به دیدارهای قبلی ندارد و با تمام وجود برای رسیدن به جام قهرمانی در آن حاضر خواهند شد و هر کدام انگیزه‌های خاص خود را برای پیروزی در این مسابقه دارند.

استقلال تهران در لیگ برتر به عنوان قهرمانی نرسید اما عملکرد این تیم مطلوب بود و با ۵۶ امتیاز رتبه سوم را از آن خود کرد اما فولادخوزستان با وجود بازیکنان شاخص انتظارات را برآورده نکرد و با ۴۴ امتیاز در رده ششم ایستاد و نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

فولاد خوزستان خط دفاعی مستحکمی دارد، این تیم در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بعد از پرسپولیس با ۱۸ گل خورده دومین خط دفاع برتر لیگ را بالاتر از استقلال کسب نمود و با تنها ۳ گل خورده در بازی‌های خانگی رکوردی ماندگار را برای خود ثبت کردند.

تیم فولاد خوزستان برای اولین بار در فینال جام حذفی بازی می‌کند. اتفاقی که شمشیری دو لبه برای تیم نکونام است. یک طرف انگیزه برای قهرمانی در اولین حضور و طرف دیگر شکست به دلیل تجربه کم مقابل آبی‌ها است. تیم نکونام برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تنها یک راه دارد آن هم پیروزی مقابل استقلال است.

در طرف دیگر تیم فرهاد مجیدی در لیگ بیستم فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. فصلی که با محمود فکری آغاز شد و استقلال به صدر جدول رسید. فکری به دلیل نتایج ضعیف از این تیم اخراج شد و فرهاد مجیدی برای سومین بار به استقلال بازگشت و در انتها با اختلاف یازده امتیاز نسبت به پرسپولیس رقیب سنتی خود به رتبه سوم جدول لیگ برتر بسنده کرد.

آبی های پایتخت یکشنبه شب برای دوازدهمین بار در فینال جام حذفی فوتبال بازی خواهند کرد. فینالی که آبی‌ها تاکنون در ۷ مسابقه از یازده بازی گذشته در آن پیروز شده اند. استقلالی ها امسال علاوه بر کسب هشتمین قهرمانی به دنبال پاک کردن خاطره تلخ شکست فینال جام حذفی سال گذشته نیز هستند.

استقلال در جام حذفی نیز مانند لیگ برتر در بیشتر آمار و ارقام تیمی برتر است، اما شاید تیم مجیدی این را متوجه شده است که به آمار جام نمی‌دهند و استقلال برای بازگشت به اوج و تبدیل شدن به همان تیمی که هواداران استقلالی می‌خواهند نیاز به کسب جام دارد.

فرهاد مجیدی، سیدحسین حسینی و محمد دانشگر سه محروم تیم فوتبال استقلال در دیدار نهایی جام حذفی مقابل فولاد خوزستان هستند. فولاد هیچ محرومی برای این بازی ندارد. باید منتظر ماند که گز اصفهان برای کدام تیم ها شیرین می شود.

سی و سومین فینال جام حذفی ایران بین تیم های استقلال و فولاد خوزستان یکشنبه شب ۱۷ مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می شود و بیژن حیدری به همراه محمدرضا منصوری و حسن یوسفی قضاوت این بازی را برعهده خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =