تامین برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه همه واحدهای تجاری، تولیدی و خدماتی برق مورد نیاز خود را به صورت کامل دریافت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بر اساس مصوبه هیئت دولت تنها تامین برق صنایع فولاد محدود شده و باید در روز تا ۹۰ درصد میزان مصرف برق خود را کاهش دهند؛ البته این مشترکین در شب مجاز به مصرف هستند.

مرسل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: تقریبا سه هفته است که واحدهای تجاری، تولیدی و خدماتی برق مورد نیاز خود را به صورت کامل دریافت کرده‌اند. به بیان دیگر طی مدت اخیر برق هیچ واحدی به دلیل خاموشی‌های تابستانی قطع نشده است.

وی افزود: اگر واحدی طی این مدت با خاموشی مواجه شده، احتمالا به دلیل مسائل فنی مانند تعمیرات و... بوده است. در حال حاضر بر اساس مصوبه هیئت دولت تنها تامین برق صنایع فولاد محدود شده و باید در روز تا ۹۰ درصد میزان مصرف برق خود را کاهش دهند؛ این مشترکین در شب مجاز به مصرف هستند. تعداد این مشترکین فولادی نیز بیش از ۱۰ مشترک نیست. سایر مشترکین مشکلی در تامین برق ندارند.

مشترکین باید در مصرف برق صرفه جویی کنند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: مشترکین باید در مصرف برق صرفه جویی کرده و مدیریت مصرف انرژی را در دستور کار خود قرار دهند. متاسفانه نه در بخش خانگی و نه در بخش صنعت بحث مدیریت مصرف برق مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

صالحی افزود: برای مثال برخی میوه فروشان در روز با روشن کردن لامپ برای نمود بهتر میوه‌ها مانند موز از مدیریت مصرف برق تخطی می‌کنند و یا لوستر فروشان در روز برای جذب مشتری اقدام به روشن کردن لوسترهای خود می‌کنند. این مسئله خود باعث افزایش دما می‌شود که به دنبال آن تجهیزات سرمایشی باید با شدت تندتری کار کنند تا بتوانند دما را کاهش دهند.

۴۰ درصد مشترکین برق در اصفهان پر مصرفند

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مشترکین خوش مصرف، ۴۰ درصد پرمصرف و ۲۰ درصد هم کم مصرف هستند که از میان مشترکین کم مصرف مشمول دریافت تخفیف ۱۰۰ درصدی می شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به امضای تفاهم نامه های مختلف از سمت شرکت توزیع برق با مشترکین، گفت: مشترکینی که با شرکت توزیع برق اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌اند، باید به تعهددات خود عمل کنند و مصرف برق خود را در ساعات پیک کاهش دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: در حاضر این همکاری به اندازه حد انتظار ما نیست. مجموع همکاری مشترکین با شرکت توزیع برق، کاهش حداقل ۱۵۰ مگاوات برق در ساعات اوج مصرف بوده است که اکنون تقریبا ۷۰ درصد این دسته مشترکین به تعهدات خود عمل می‌کنند. باید توجه داشت نیاز شرکت توزیع برق در ساعات اوج یا اصطلاحا پیک مصرف است. بنابراین از مشترکین تقاضا می‌شود در مدیریت مصرف برق کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =