منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه با افزایش دما روبرو هستیم، گفت: بیش از 98 درصد سطح استان اصفهان گرفتار خشکسالی است.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: روز گذشته شاهد بارشهای همرفتی در استان اصفهان بودیم که خسارات جدی در بر نداشت. بیش از ۹۸ درصد سطح استان اصفهان با خشکسالی بسیار شدید مواجه است که تبعات زیست محیطی شدیدی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طبق مدل های پیش بینی هواشناسی از فردا دمای هوا در استان اصفهان افزایش می یابد و این روند تا پایان مردادماه در استان اصفهان حاکم است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت تنش‌های آبی استان در بخش‌های مختلف تشکیل شده است گفت: به طور خاص باید برای عبور از مردادماه بسیار گرم در اصفهان برنامه ریزی کرد. به  ۳۲۰ روستای استان اصفهان  با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به نیاز ۱۲ هزار از باغات استان اصفهان به آب‌رسانی بیان کرد: جهاد کشاورزی، امور عشایر و آبفا باید آب‌رسانی سیار برای باغات را پیگیری کنند و بخشی از آن نیز از منابع آبی تأمین شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی یک دوره خشکی است که به مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند، گفت: این موضوع عدم تعادل هیدرولوژیکی ایجاد می‌کند، منشأ اصلی خشکسالی کمبود بارش برای یک مدت طولانی که از یک فصل شروع می‌شود، زمانی که کاهش بارندگی و بی‌نظمی آن روند رشد و حیات انسان و محیط را مختل کند، خشکسالی به وجود می‌آید.

استان اصفهان با ۴ خشکسالی روبه رو است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان اکنون با ۴ خشکسالی روبه رو است، بیان کرد: شرایط خشکسالی در اصفهان مشابه خوزستان است و این استان با مسائل عدیده تنش آبی دست و پنجه نرم می کند.

میانگین بارش کشور نسبت به جهان یک سوم است

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش کشور نسبت به جهان یک سوم است و میانگین بارش در استان اصفهان نسبت به جهان یک هشتم است، افزود: علاوه بر کمبود بارش، کاهش رطوبت خاک، فقر پوشش گیاهی و افزایش تبخیر از شرایط موجود در استان اصفهان است و بازگشایی چند روزه زاینده رود نتوانست تاثیر مهمی بر تقویت آبخوان ها و سفره های زیرزمینی بگذارد.

شیشه‌فروش به ضرورت طرح های انتقال آب از حوزه‌های خارج از استان اصفهان تأکید کرد و گفت: با توجه به کمبود آب در زاینده‌رود ضروری است وزارت نیرو انتقال آب از سایر حوزه‌ها به زاینده‌رود را تسریع دهد، محیط زیست هم بر اساس وظایف ذاتی خسارات ناشی از خشکسالی از جمله نابودی پوشش گیاهی، آلودگی هوا، احیا تالاب‌ گاوخونی و زاینده رود را جبران کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =