منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کم بارشی اصفهان درپانزده سال اخیر بی سابقه است و پیش بینی می شود بارشهای پاییزه هم با تاخیر آغاز شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: هواشناسی پیش بینی کرده است تا پایان هفته، وزش باد نسبتا شدید و وقوع تندباد لحظه ای درمناطق شمالی و شرق و مرکزی رخ دهد که کانونهای گردوغبار منجر به کاهش دید و افت کیفیت هوا می شود.

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری، شرایط خشکسالی بر استان اصفهان حاکم بوده است و بر اساس آمار ثبت شده در ایستگاه هواشناسی استان اصفهان، میانگین وزنی بارشها نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.

کم بارش ترین سالهای اصفهان در پانزده سال اخیر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه یکی از کم بارش ترین سالها را تجربه می کنیم، گفت: در پانزده سال اخیر چنین کم بارشی در استان اصفهان کم سابقه است و تمام شهرستانهای استان اصفهان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: بارشهای سال آبی جاری مربوط به حوضه زاینده رود نبوده است؛ به طوری که در سرچشمه های زاینده رود با کاهش بارش ۴۰ درصدی روبرو هستیم. پیش بینی می شود تا پایان تابستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش قابل توجه دما مواجه شویم که دو الی سه درجه دما بالاتر از نرمال است.

۸۰ درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی است

شیشه فروش به کاهش رطوبت خاک و تبخیر سطحی زمین هم اشاره ای کرد و گفت: تنش آبی موجود در سال زراعی و شاخص های خشکسالی نشان می دهد شدت خشکسالی تمام مناطق استان اصفهان را در برگرفته است به نحوی که ۸۰ درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت است و بقیه مناطق درگیر خشکسالی متوسط و خفیف است.

وی گفت: پیش بینی می شود بارشهای پاییزه با تاخیر همراه باشد و شرایط کم بارشی حداقل تا نیمه اول پاییز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به افزایش دما در ماه های تیر و مرداد در اصفهان گریزی زد و گفت: این افزایش دما درمناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان اصفهان مشهود است و دو الی سه درجه افزایش در بیشینه دما محسوس خواهد بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =