• ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر: 15056
  • readingTime: ۲ دقیقه
بهره‌برداری از اولین کارخانه فرآوری طلا در خراسان جنوبی

کارخانه فرآوری معدن طلای کودکان در شهرستان خوسف به عنوان اولین واحد استحصال طلای خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید تا با تولید شمش طلا در این واحد قابلیت دیگری از این استان معدنی نمایان شود.

به گزارش ایراسین، کارخانه فرآوری طلا در جوار معدن طلای کودکان با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان روز چهارشنبه همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف افتتاح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این طرح صنایع معدنی گفت: واحد فرآوری طلای کودکان شهرستان خوسف به عنوان اولین واحد استحصال طلای استان امروز به بهره‌برداری رسید.

عباس جرجانی افزود: با توجه به ذخیره قطعی بیش از ۳۰۰ هزار تن کانسنگ طلا در معدن طلای کودکان شهرستان خوسف، واحد فرآوری و استحصال طلای این معدن به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به تولید شمش طلا در این واحد گفت: کارخانه فرآوری معدن کودکان دارای ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ کیلوگرم شمش طلا است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری صورت گرفته اولیه در این واحد را ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۱۳۰ نفر فراهم شده است.

وی افزود: معدن طلای کودکان دارای استخراج اسمی سالانه ۳۸ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۲ و یک دهم پی پی ام است.

واحد فرآوری و استحصال طلای کودکان با سرمایه‌گذاری شرکت زمین کاوان زمان، اولین واحد تولید شمش طلا از میان سه واحد در دست احداث در استان خراسان جنوبی است که در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن به بهره‌برداری رسید.

شهرستان خوسف که استاندار خراسان جنوبی امروز به آن سفر کرد، با وجود پنج معدن طلا به عنوان قطب معادن شرق کشور محسوب می‌شود و کارخانه فرآوری طلا در معادن طلای شادان و ماهرآباد این شهرستان نیز در دست احداث است.

معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن همچنین معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا و استخراج اسمی سالانه ۱۰۰ هزار تن  در حال حاضر در مرز شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

حمید ملانوری در ادامه سفر به شهرستان خوسف از معدن طلای هیرد حد فاصل شهرستان‌های خوسف و نهبندان نیز بازدید کرد.

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری طلای هیرد با هدف ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از خرداد سال ۹۸ با استفاده از توان بخش خصوصی آغاز شد.

با افتتاح و بهره‌برداری از معدن و کارخانه طلای هیرد برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا حد فاصل شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت است و استخراج اسمی سالانه این معدن ۱۰۰ هزار تن است.

 بازدید از محل اجرای پروژه بهسازی ورودی شهر ماژان از دیگر برنامه‌های سفر امروز استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف بود.

طول مسیر اجرای این پروژه  ۲.۵ کیلومتر با دو خط و با عرض ۱۰ و نیم متر است و برای اجرای عملیات خاکریزی، تسطیح، زیرسازی، ایجاد ابنیه، آسفالت و تأمین روشنایی این پروژه تاکنون ۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این پروژه با همکاری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری و دهیاری به صورت مشترک در حال انجام است.

عملیات اجرایی پروژه سال ۹۹ آغاز شد و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

ساختمان بخشداری ماژان در شهرستان خوسف نیز امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز (چهارشنبه) وارد خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند شد، در محل آرامگاه ابن حسام خوسفی، به زیارت مزار شهدا رفت و سپس با خانواده شهید غلامرضا ضابطی دیدار کرد.

وی از کارخانه چدن کویر خاوران و بیمارستان در حال احداث شهر خوسف نیز بازدید کرد و نشست شورای اداری شهرستان خوسف با حضور وی برگزار شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =