تفاهم نامه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد در استان اصفهان توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان

عکس: مجتبی جهانبخش

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در خصوص تفاهم‎نامه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد این سازمان با فولاد مبارکه گفت: مفاد این تفاهم‌نامه حضور جدی‌تر سازمان زمین شناسی در خصوص اکتشافات ذخایر پنهان است تا از طریق مطالعات ژئوفیزیک هوایی اکتشاف ذخایر پنهان انجام شود و دغدغه شرکت‌های فولادسازی را در بحث تامین مواد اولیه برطرف کنیم.

علیرضا شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص امضای تفاهم‌نامه انجام مطالعات ژئو فیزیک هوابرد میان شرکت فولاد مبارکه اصفهان و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه ای که میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و شرکت فولادمبارکه امضا شد، حضور جدی‌تر سازمان زمین شناسی در خصوص اکتشافات ذخایر پنهان را شاهد خواهیم بود تا از طریق مطالعات ژئوفیزیک هوایی اکتشاف ذخایر پنهان انجام و دغدغه شرکت‌های فولادسازی در بحث تامین مواد اولیه برطرف شود.

وی در خصوص اینکه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی چه کمکی در راستای تامین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی مانند فولاد مبارکه داشته است گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی یک سازمان حاکمیتی است که سابقه ۶۰ ساله در زمینه اکتشافات ذخایر معدنی دارد و بانک اطلاعاتی بسیار مناسبی از مواد معدنی کشور دارد. همچنین با توجه به نیروهای متخصصی که در این سازمان وجود دارد، ما می‌توانیم در مباحث کشف مواد فلزی که مورد توجه شرکت‌های فولادساز است؛ ورود پیدا کنیم.

شهیدی در ادامه افزود: با توجه به طولانی بودن فرآیند اکتشاف، سازمان زمین‌شناسی می‌تواند این زمان را تا حدی کاهش داد. همچنین با توجه به اینکه ایران روی کمربند متالوژنی خاصی قرار گرفته و ذخایر پنهان بسیاری دارد؛ امیدواریم بتوانیم نگرانی کشور را در خصوص تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادساز برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =