امضای تفاهم نامه همکاری فولاد مبارکه وایرانسل

مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل در مراسم امضاء تفاهمنامه همکاری شرکت فولاد مبارکه با شرکت ایرانسل در راستای فولاد مبارکه هوشمند گفت: اولین گام اجرایی برای تحقق رویای "فولاد هوشمند، از سنگ تا رنگ" امروز با امضای این تفاهمنامه برداشته خواهد شد.

به گزارش ایراسین، امروز، شنبه (۸ خرداد) تفاهم‌‍ نامه ایجاد شبکه 5G میان شرکت فولادمبارکه و ایرانسل با هدف هوشمندسازی شرکت فولادمبارکه امضا شد. این تفاهم‌نامه در راستای تحقق طرح تحول دیجیتال در شرکت فولادمبارکه به امضا مدیرعامل شرکت فولادمبارکه و ایرانسل رسید. همچنین قرارداد اولین فاز هوشمندسازی لجستیک به منظور حمل هوشمند سرباره میان دو شرکت ایریسا و ایرانسل هم امضا شد.

محسن یوسف‌پور، مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: نسل پنجم فناوری ارتباطات یا همان 5G که از ابتدای سال ۲۰۲۰ اولین نمونه های تجاری اش آمد، تفاوت و مزیت‌هایی نسبت به دیگر نسل‌ها داشته است. به گونه ای در نسل پنجم فناوری مواردی همچون شاخص انرژی، سرعت ارتباطات و... نسبت به نسل چهارم بهبود پیدا کرده و عملا فرصت استثنایی را برای ایجاد ارتباطات به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: اینترنت اشیا در بخش صنعت بسیار مهم است تا بتوانیم همه بخشهای صنعت را به یکدیگر متصل کرده و با جمع آوری اطلاعات و سپس پردازش آن، مجددا این اطلاعات را به خط تولید بازگردانیم. همچنین تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می‌شود حدود ۲۲.۳ میلیون تجهیز صنعتی در کل دنیا از نسل پنجم و بالاتر بهره مند شوند که منجر به بهبود کارایی در صنعت، افزایش ایمنی و استفاده موثرتر از تجهیزات و امکانات خواهد شد.

فولادمبارکه اولین شرکتی است که به طرح تحول دیجتال ورود کرده است

یوسف‌پور افزود: در صنعت فولاد و تحول دیجیتال قرار است دستاورهایی حاصل شود و فولادمبارکه نیز اولین شرکتی است که در این بحث ورود کرده است. مواردی همچون افزایش بهره‌وری، افزایش کارآیی و کاهش میزان مصرف انرژی، اصلاح شرایط سخت و پرخطر کار در خطوط تولید فولاد و بهبود شرایط محیط کار، افزایش بسیار بیشتر ظرفیت تولید، افزایش میزان رضایتمندی و بهبود عملکرد کارکنان، ایجاد کارخانه متصل، هوشمندو سازگار با محیط زیست، توسعه با کیفیت کارخانه و حرکت به سمت انقلاب صنعتی نسل چهارم و تحول دیجیتال و تحقق رویای "فولاد هوشمند، از سنگ تا رنگ" با این اقدام امکان پذیر خواهند شد.

وی ادامه داد: فناوری 5G  و هوش مصنوعی زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند بهره هوشی ۱۰ هزار ایجاد کرده و تاثیر کاملا جدی در همه فرآیندهای صنعتی و غیر صنعتی بگذارند.

استفاده از تجارب بین المللی در طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه

مدیرکل کسب‌وکار سازمانی شرکت ایرانسل ادامه داد: در یکسال گذشته تجارب بسیاری از شرکای تجاری خود در صنعت و عرصه بین المللی بدست آورده ایم و امیدواریم بتوانیم آن را برای اجرای طرح تحول دیجیتال فولادمبارکه که به همت شرکت ایریسا و فولا مبارکه در حال اجراست، قرار دهیم.

به گفته وی، اولین قدم مشخص اجرایی و روشن این است که امروز در کنار شرکت ایریسا قرارداد پایش حمل سرباره را امضا و اجرای آن را آغاز کنیم که برای آن نیز ۵ پروژه مستقل تعریف شده است. در واقع تمام پروژه های لجستیک فولاد مبارکه مورد بررسی قرار گرفته است.

یوسف‌پور ادامه داد: در این پروژه ردیابی پاتیلبرها، زمانبندی حرکت پاتیلبرها، تعمیر و نگهداری پاتیل برها، ایمنی عملیات، کنترل وضعیت کارکرد پاتیل و در نهایت شمارش تعداد دفعات میزان تخلیه سرباره در چاله ها مد نظر است که در تلاشیم راه حلی برای آن ارائه کنیم.

به گفته وی، اجرای پروژه پایش حمل سرباره به این شکل است که ردیابی و تعیین وضعیت مکانیزم های حمل سرباره در فضای باز  و بسته را در دستور کار قرار دهیم؛ در فضای باز مواردی همچون تجهیزات ردیابی، کامپیوتر صنعتی داخل خودرو، نرم‌افزار اجرایی پایش آنلاین، دوربین‌های صنعتی با قابلیت دید در شب، شبکه ارتباطی امن و اختصاصی و تجهیزات ارتباطی و نرم افزارهای مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو مورد توجه است. برای حمل سرباره در داخل سالن کوره‌ها نیز از دوربین‌های صنعتی با کیفیت بالا و HD و تجهیزات صنعتی با قابلیت ردیابی داخل خودروها استفاده می‌شود.

استفاده از تمام ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه در تمام این مسیر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی استفاده کردیم و در آن از ۲ فناوری استفاده می‌شود که تولید شرکت‌های داخلی و دانش بنیان بوده و در تلاشیم تا جایی که ممکن است همه تجهیزات بومی سازی و استفاده شوند.

یوسف پور گفت: طبق زمانبندی ظرف یکسال پروژه را آزمایش کرده و در فولاد مبارکه به بهره برداری خواهیم رساند.

مدیرکل کسب‌وکار سازمانی شرکت ایرانسل در خصوص دستاوردهای حاصل از این پروژه در شرکت فولاد مبارکه گفت: یکپارچه سازی جمع آوری و گردش اطلاعات، بهره‌برداری از داده‌های تجمیع شده در سایر سیستم‌ها و فرآیندهای تولید در راستای استقرار کارخانه متصل هوشمند، پایش و مدیریت هوشمند، دقیق و به موقع فرآیندها و عملیات حمل سرباره، پایش و کنترل هزینه های حمل سرباره، افزایش ایمنی در فرآیندها و عملیات حمل سرباره، بهبود فرآیندهای تعمیر و نگهداری تجهیزات و در نهایت اولین گام اجرایی برای تحقق رویای "فولاد هوشمند، از سنگ تا رنگ" خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =