حمیدرضا پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به مانور مدیریت مصرف این برق گفت: این مانور پنج محور داشته و هدف آن آمادگی برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان بوده است.

حمیدرضا پیرپیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه پیک تابستان ۱۴۰۰ به نظر دشوار خواهد بود، اظهار کرد: مانورهای مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به صورت ماهیانه از ماه های پایان سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تازه ترین مانور (دومین مانور در سال جاری) نیز به صورت همزمان با شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور با محوریت توانیر برگزار شد.

وی افزود: یکی از محورهای مانور پیرامون تعدیل روشنایی معابر است. این مسئله از دو حیث برای شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان حائز اهمیت است. اول اینکه این بخش یکی از بخش های مصرف کننده برق است و کوچکترین کاهش مصرف انرژی نیز می تواند در تابستان امسال موثر و کمک کننده باشد. از سوی دیگر این اقدام می‌تواند در فرهنگ سازی صرفه‌جویی در مصرف برق موثر باشد. با توجه به خشکسالی یک سال اخیر و نبود آب کافی پشت سدها به منظور تولید برق، قطعا باید همه این نگاه را که چگونه می‌توان میزان مصرف برق خود را کاهش دهیم، مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: با یکی در میان کردن روشنایی معابر در خیایان‌ها (مشروط بر مشکل زا نبودن این خاموشی ها) مصرف برق معابر ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. نکته دوم این مانور، جلب همکاری ادارات در حوزه مصرف انرژی دست. کاهش مصرف برق این بخش نیز تاثیر قابل توجهی در عبور از پیک کرونا دارد. به علاوه مردم از این بخش انتظار دارند که الگوی مصرف انرژی باشد.

پیرپیران تصریح کرد: در همین زمینه با پیگیری‌های به عمل آمده، دستورالعملی توسط استاندار اصفهان مبنی بر کاهش حداقل ۵۰ درصدی مصرف برق خود را در ساعات اداری و ۹۰ درصدی پس از ساعات اداری ابلاغ شد. بر این اساس اگر اداره‌ای مدیریت مصرف برق را رعایت نکند با قطعی برق مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در کاهش مصرف انرژی برق گفت: این سازمان به همین منظور، روزهای شنبه را به عنوان روز مانور کاهش مصرف برق اعلام کرد که نکته مثبتی در مدیریت و کاهش مصرف برق محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: سومین موضوع که اهمیت ویژه‌ای دارد، مقابله با رمزارزهای غیرقانونی است که متاسفانه گسترش بسیاری در بخش‌های مختلف نظیر صنعتی، کشاورزی و خانگی داشته است.

پیرپیران با هشدار به استخراج کنندگان غیرقانونی رمزارز گفت: استراج کنندگان غیرقانونی مراقب باشند که ضرر نکنند! اگر این استخراج غیرقانونی شناسایی شود، علاوه بر مشکلات پرداخت هزینه برق، دچار پیگرد قضایی نیز خواهند شد. موحران نیز مراقبت میزان مصرف برق واحدهای استیجاری خود باشند.

وی درباره محور چهارم این برنامه اظهار کرد: این بخش نیز مربوط به ارزیابی آماده به کاری دیزل‌های اضطراری مختلف است. مقرر شده بر اساس با تفاهم نامه های انجام شده، این دیزل‌ها در زمان مورد نیاز وارد مدار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: به ادارات و مکان‌های خدماتی که نسبت به مصرف برق حساسیت دارند، توصیه می‌شود حتما ارزیابی دیزل ژنراتورها را انجام دهند. همچنین این بخش‌ها بهتر است برق خود را در قالب مانور قطع کنند.

پیرپیران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به دلیل وجود کرونا پیک تابستان امسال دشوار است و احتمال خاموشی برق وجود دارد، به ادارات و مکان‌های خدماتی مانند مراکز بهداشتی و بیمارستان که نسبت به مصرف برق حساسیت دارند، توصیه می‌شود دیزل ژانراتورهای خود را تست و مراقبت کنند تا دچار مشکل نشوند. همچنین توصیه می‌شود به منظور کنترل چراغ‌های چهارراه‌ها یک پشتیبان در نطر گرفته شود.

وی پنجمین محور این مانور را نیز ارزیابی سیستم‌های اطلاع‌رسانی به منظور اطلاع رسانی به مردم در پیک تابستان و هنگام خاموشی ها عنوان کرد و گفت: اگرچه امیدواریم با همراهی مردم دچار خاموشی نشویم، اما اگر ناچار به اعمال خاموش‌ها شدیم، مردم از طریق دو مسیر تلفن ۱۲۱ و اپلیکشین برق من نسبت به این برنامه مطلع خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =