• ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 14325
  • readingTime: ۴ دقیقه
لایت کوین ارز دیجیتال

در این مقاله قصد داریم به بررسی آینده لایت کوین (LTC) بپردازیم و ارزش آن برای سرمایه گذاری را بیان نماییم. اما قبل از آن لازم است به معرفی لایت کوین و ویژگی‌های آن اقدام کنیم.

به گزارش ایراسین، تمامی افرادی که بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند علاقه دارند تا پس از مدت زمانی بتوانند به سود قابل توجهی دست یابند. بنابراین لازم است تا این افراد قبل از سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال از آینده آن و روند حرکتی آن، مطلع باشند. لایت کوین Litecoin یکی از انواع این پروژه‌ها است که با نماد اختصاری LTC به نمایش در می‌آید. این رمز ارز دیجیتالی و شبکه، در سال 2011 ایجاد شد و طراح و موسس آن، فردی به نام چارلی لی است. این سیستم، توانسته فناوری‌های بسیار مهمی را در شبکه، ایجاد و پیاده سازی نماید. در این مقاله قصد داریم به بررسی آینده لایت کوین (LTC) بپردازیم و ارزش آن برای سرمایه گذاری را بیان نماییم. اما قبل از آن لازم است به معرفی لایت کوین و ویژگی‌های آن اقدام کنیم.

معرفی لایت کوین LTC

بنابر توضیحات وبسایت اسکناس لایت کوین یک شبکه همتا به همتا است و دارای ارز دیجیتالی به همین نام (LTC) است. از جمله ویژگی‌های این ارز دیجیتالی و شبکه لایت کوین، این است که از طریق آن می‌توانید پرداخت‌ها و تراکنش‌های خود را در سراسر جهان با موفقیت به انجام برسانید و از طرف دیگر سرعت بالایی را نیز در زمان این عملیات تجربه کنید. هم‌چنین می‌توان گفت ارز دیجیتالی LTC، نسخه لایت از BTC است. اما سازنده این شبکه بر این باور است که LTC برای ایجاد رقابت با طلای دیجیتال یعنی بیت کوین به وجود نیامده است. در حقیقت، وی معتقد است که هدف از ایجاد شبکه لایت کوین، حل مشکلات بیت کوین است تا از این طریق بتواند عملیات رمز نگاری را به نحوی سریع‌تر به اتمام برساند.

ویژگی‌های لایت کوین برای سرمایه گذاری

لایت کوین + LTC

ظرفیت توسعه یافته

توسعه دهندگان لایت کوین به منظور حل نمودن مشکلاتی در بیت کوین از قبیل مقیاس بندی شبکه، از الگوریتم نرم افزار segwit استفاده کرده‌اند. در حقیقت می‌توان گفت این افراد نخستین کسانی هستند که به پیاده سازی این فناوری در بلاک اقدام نموده‌اند. لازم به ذکر است که در شبکه خرید بیت کوین در بسیاری از مواقع، عملیات پرداخت‌ها و تراکنش‌ها با رمز نگاری بسیار کندی صورت می‌گیرد. این عامل هم به دلیل محدود بودن اندازه بلاک آن است که این میزان تنها 1 مگابایت است. توجه به این عامل و برطرف نمودن این مشکل از سوی لایت کوین باعث شده تا ظرفیت این شبکه نسبت به بیت کوین بسیار بالاتر باشد.

تولید نمودن سریع‌تر بلاک‌ها

در شبکه جدید لایت کوین، سرعت تولید بلاک‌های جدید افزایش یافته است. این افزایش سرعت قابل توجه به اندازه چهار برابر تولید بلاک در بیت کوین است.

صفوف معاملاتی کم‌تر

از دیگر قابلیت‌های این شبکه که موجب شده عده بسیاری از سرمایه گذاران به آینده لایت کوین (LTC) خوش بین و امیدوار باشند این است که سرعت تایید معاملات و انجام تراکنش‌ها در این شبکه، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. حد معدن این ارز رمز نگاری شده توسط توسعه دهندگان، به میزان 84 میلیون سکه تعیین شده است. بنابراین و در حالت طبیعی، در صورتی که رشد تعداد سکه‌ها متوقف شود ارزش آن‌ها رشد بسیاری خواهد کرد. البته این عامل به میزان تقاضا برای خرید و داشتن این ارز هم بستگی دارد.

آینده لایت کوین (LTC)

یکی از نکات قابل ذکر در زمینه این پروژه این است که قیمت لایت کوین و آینده آن به احتمال بسیار، تحت تاثیر بیت کوین قرار خواهد گرفت. همین عامل نیز موجب شده تا عده‌ای از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال بر  این باور باشند که LTC چنگال بیت کوین و نقره دیجیتال است. کد این دو رمز ارز بسیار به یکدیگر شباهت دارد و تا کنون، هر دو از نظر قیمتی در جهات یکسانی، حرکت داشته‌اند.

از طرف دیگر آینده لایت کوین می‌تواند در گرو فناوری‌های جدیدی باشد که در توسعه سیستم به کار گرفته شده است. بدین منظور لازم است که بدانید لایت کوین، اولین شبکه در به کارگیری فناوری‌های جدید در بلاک است و اولین پروژه‌ای است که به پیاده سازی پروتکل segwit روی آورد و هم‌چنین به انجام مبادلات اتمی و شبکه روشنایی اقدام کرد. به کار گیری این فناوری‌های تازه نه تنها در آینده لایت کوین اثر گذار است بلکه می‌تواند آینده تمامی ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نتیجه گیری

لایت کوین به عنوان نوعی ابزار پرداخت در نظر گرفته شده است و برای این منظور طراحی شده است. این سکه می‌تواند به طور گسترده و توسط کسب و کارهای مختلف تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. از طرف دیگر برای خرید لباس و یا مبلمان می‌توانید از طریق LTC پرداخت‌های خود را انجام دهید و یا خدمات مربوط به هنر و کالاهای کلکسیونی را پرداخت کنید و یا خدمات بهداشتی و زیبایی را نیز انجام دهید. اسامی بسیاری از بازرگانان و فروشگاه‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها به خرید و یا انجام معامله دست بزنید در وب سایت رسمی آن‌ها درج شده است و به صورت فهرست، وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =