مهدی اقتصادی

در راستای حمایت از علم و نخبگان جوان، توسعه ارتباط بین صنعت و نخبگان و حمایت از تولید ملی، قراردادی میان شرکت مگاموج ایرانیان و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات منعقد شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات، در این تفاهم نامه مهدی اقتصادی سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران و سید علی اصغر بهشتی شیرازی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مگاموج به ارزش آفرینی، ارتقاء تولید ملی، حمایت از نخبگان جوان و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک، استقرار تیم ها در شتابدهنده و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و گردهمایی ها و تجاری سازی ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه تاکید کردند.

ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان
در این مراسم سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها با هدف ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد، گفت: عملیاتی کردن و وارد شدن به فاز اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور هدف اصلی ماست که برای تحقق آن در نظر داریم به‌عنوان پل ارتباطی میان شرکت‌های دانش‌بنیان با بخش خصوصی و صنایع ظاهر شویم.

وی در ادامه هدف گذاری در حوزه موانع تولید و حمایت از صادرات و فروش تکنولوژی‌های بومی کشور را از دیگر اولویت‌های مرکز دانست و عنوان کرد: برای تحقق این امر از ابزارهایی مانند آموزش و برگزاری همایش‌ها و سمینارها بهره می‌گیریم تا بتوانیم به نتیجه نهایی که اجرای فرآیندهای عملیاتی است، برسیم.

ارتباط میان شرکت‌های داخلی و خارجی و ایجاد فضای کسب‌وکار
در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مگاموج با بیان اینکه باید هدف اصلی از چنین تعاملاتی برقراری ارتباط میان شرکت‌های داخلی و خارجی و ایجاد فضای کسب‌وکار بین آنها باشد، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در ایران و دیگر کشورها در این حوزه استفاده کرده و شرکت‌های هم‌تراز ایرانی و خارجی را به هم وصل کنیم.

بهشتی اظهار کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران این پتانسیل را دارد که که شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را به اتاق بازرگانی ایران و دیگر شرکت‌های بزرگ متصل کند. در صورت تحقق این موضوع می‌توانیم امیدوار باشیم که ارتباط با ضلع سوم این مثلث که همان شرکت‌های بین‌المللی هستند نیز اتفاق بیفتد. البته برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه نیاز به الگویی مدون و مشخص داریم.

بهره‌گیری از پتانسیل‌های شرکت‌های بزرگ
دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان از دیگر افراد حاضر در این جلسه، با تاکید بر اینکه قصد داریم شرکت‌های بزرگی که به هر دلیلی از حوزه دانش‌بنیان جدا هستند را با خود همراه کنیم، گفت: کارکرد این شتابدهنده این است که با جلب اطمینان شرکت‌های بزرگ آنها را ترغیب کنیم که برخی از نیازهای خود را برون سپاری کرده و به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور بسپارند.

سحر بنکدارپور عنوان کرد: در اغلب مواقع شرکت‌های بزرگ بازارهای بین‌المللی را هم در اختیار دارند؛ با توجه به سیستم توزیع گسترده و وسعت فعالیت‌هایشان می‌توانند فعالان حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را برای ورود به بازار بین‌المللی حمایت کنند که باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

براساس این گزارش، از دیگر محورهای یاد شده در این تفاهم نامه می‌توان به سرمایه گذاری مشترک بر روی طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی پیشنهادی طرفین، ارائه خدمات ارزیابی مالی و اقتصادی و تدوین گزارش امکان سنجی و طرح کسب وکار پروژه های طرفین، همکاری در برگزاری کارگاه ها، رویدادها، وبینارهای آموزشی و گردهمایی های پیشنهادی با توافق قبلی طرفین، اختصاص با تخفیف فضای کار اشتراکی به تیم های متقاضی مورد توافق طرفین در مرکز نوآوری و شتابدهنده صادرات، معرفی تیم های مستعد به صندوق های سرمایه گذاری جسورانه همکار جهت سرمایه گذاری مشترک، تبلیغات، حمایت و تعامل در شبکه های اجتماعی، همکاری برای تبادل دانش فنی، تیم، منتور و مدرس و تبادل محتواهای علمی و آموزشی، اختصاص کد تخفیف به اعضای هریک از طرفین تفاهم نامه برای حضور در سایر رویدادها و کارگاه ها، ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طبق ضوابط و آئین نامه های داخلی طرفین و همکاری برای تجاری سازی ایده های در اولویت مورد توافق طرفین اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =