مرغ

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با ساماندهی بازار مرغ اصفهان در سامانه رهتاب و افزایش جوجه ریزی،مجوز صادرات ۱۵ الی ۲۵ تن مرغ به استان کرمان صادر شده است.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه تولید و کشتار محصول مرغ در اصفهان در سامانه رهتاب مدیریت می شود، اظهار کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز تا ۱۰ صبح روز بعد، مرغدار این فرصت را دارد محصولات تولیدی مرغ را در سامانه رهتاب بارگذاری کند و از ساعت ۱۰ و ربع تا یازده و نیم کشتارگاه ها فرصت کشتار مرغ را دارند.

وی افزود: کشتارگاه های مرغ در استان اصفهان سهمیه بندی شدند و با توجه به عملکرد و امکانات می توانند بین ۴ تا ۹ درصد مرغ زنده را کشتار کنند و یک ساعت زمان خرید  خواهند داشت.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: اگر بار اضافی مرغ در استان اصفهان فراهم بود یک ساعت خرید کشتارگاه ها افزود می شود.

وی برقیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان مرغ تاکید کرد و گفت: کشتارگاه با خرید مرغ در سامانه رهتاب کد رهگیری دریافت می کند و با ارائه این کد رهگیری به دامپزشکی، گواهی حمل صادر می شود.

ایراندوست با اشاره به اینکه ناظران سازمان جهاد کشاورزی بر مرغی که وارد کشتارگاه می شود نظارت می کنند، گفت: اطلاعات چک شده مجدد در سامانه رهتاب ثبت و تایید می شود و گوشت مرغ ذبح شده تحویل سازمان صمت می شود.

وی بیان کرد: فروش مرغ از مرغدار به کشتارگاه به صورت نقدی و در مدت سه روز پرداخت می شود. سن کشتار مرغ از ۴۵ روز با وزن دو کیلو و ۵۰۰ گرم است  و تفاوت وزن در قیمت مرغ تاثیری نخواهد گذاشت.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در گذشته جابه جایی کشتارگاه های مرغ انجام می شد که با استفاده از سامانه رهتاب این مورد اصلاح شد و جابه جایی کشتارگاه مرغ جایز نیست. در هنگام حمل مرغ شماره پلاک خودرو ثبت می شود و به طور دقیق مشخص می شود که این بار مرغداری باید به کدام کشتارگاه تحویل داده شود.

ایراندوست با تاکید بر ممنوعیت ارسال مرغ زنده و گوشت مرغ از استان اصفهان گفت: مجوز صادرات سهمیه ۱۵ تا ۲۵ تن  مرغ از استان اصفهان به مقصد کرمان صادر شده است. 

وی اضافه کرد: آمار جوجه ریزی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار قطعه افزایش پیدا کرد.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان در اردیبهشت ماه بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: وضعیت جوجه ریزی نسبت به سال و ماه گذشته روند صعودی داشته است.

وی افزود: با تمرکز ماشین های حمل بار مرغ در اتحادیه مرغداران استان اصفهان و استانداردسازی درصدد هستیم ناوگان حمل مرغ زنده در استان اصفهان ارتقاء یابد.

ایراندوست گفت: فروش مرغ در استان اصفهان به صورت ناحیه ای انجام می شود تا مرغ با کمترین مسافت به کشتارگاه ارسال شودو هر کشتارگاه سه شهرستان را پوشش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =