استقلال

تیم فوتبال استقلال ایران با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل الدحیل قطر تن به تساوی داد.

به گزارش ایراسین، در هفته چهارم  لیگ قهرمانان آسیا در گروه C، تیم فوتبال استقلال ایران یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۵ بامداد، به میزبانی استادیوم الجوهره عربستان به مصاف الدحیل قطر رفت و با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شد.

شاگردان مجیدی که در بازی قبلی از همین تیم شکست خورده بود به دنبال جبران شکست بود. فرهاد مجیدی تصمیم به نیمکت نشینی محمدحسین مرادمند، سیداحمد موسوی و مسعود ریگی گرفت و عارف غلامی در خط دفاعی زوج سیاوش یزدانی بود. همچنین وریا غفوری کاپیتان آبی ها به ترکیب اصلی برگشت و در پست دفاع راست جای احمد موسوی بازی کرد. از طرفی کریم بوضیف که در دیدار رفت مقابل استقلال در پست هافبک دفاعی در کنار علی کریمی به میدان رفته بود، به جای او اسماعیل محمد از ابتدا بازی کرد.

با شروع بازی حملات پی در پی الدحیل را شاهد بودیم اما در یک ضد حمله دقیقه ۲۶ علی کریمی درون محوطه جریمه الدحیل فرشید اسماعیلی را سرنگون کرد و داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد و شیخ دیاباته گل برتری استقلال را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 پس از این گل شاگردان فرهاد مجیدی توپ و میدان را در اختیار داشتند و حتی می توانستند به گل دوم برسند که با واکنش های خوب صالح زکریا همراه شد.

این پایان کار در نیمه نخست نبود و در دقیقه ۴۵+۲ داور به اشتباه برخورد وریا غفوری با مایکل اولونگا را اعلام پنالتی نمود تا این بازیکن، بازی را به تساوی بکشاند.

در نیمه دوم باز هم استقلالی ها تیم برتر میدان بودند اما دقیقه ۵۹ گل دریافت کردند. بلافاصله مهدی قایدی گل تساوی را به ثمر رساند. پس از این گل استقلال هرچه تلاش کرد نتوانست به گل برتری دست یابد.

استقلال با این تساوی ۷ امتیازی شد و در رده دوم پس از الدحیل ۸ امتیازی ایستاد، در این گروه هم الاهلی ۷ امتیازی است.

ترکیب استقلال ایران:

رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد نادری (هرویه میلیچ ۲۴)، وریا غفوری، مهدی مهدی‌پور، فرشید اسماعیلی (داریوش شجاعیان۶۰)، آرش رضاوند (مسعود ریگی ۴۶)، ارسلان مطهری (محمد حسین مرادمند۷۷)، مهدی قایدی و دیاباته         سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الدحیل قطر:

صلاح ذکریا، محمد موسی، مدهی بن عطیه، بسام الراوی، اسماعیل محمد(محمد مونتاری۸۶)، ادمیلسون جونیور، عبدالله الاحراق، سلطان البریک، معز علی (کریم بوضیف۶۸)، علی کریمی، مایکل اولونگا          سرمربی: صبری لموشی

تیم داوری: حسام المطاعی، قهور هانی و جلال محمد، هر سه از بحرین، سعد راسخ از اردن داور چهارم و ابنی الامیر از بنگلادش ناظر داوری

کارت زرد: مهدی قایدی (۵۷)، داریوش شجاعیان(۶۵) از استقلال - عبدالله الاحراق(۷۴)، بسام الراوی (۸۰) از الدحیل

دقایق حساس:

دقیقه ۱: مهدی قایدی پس از یک سر توپ زدن، توپ را به شکل خطرناکی به روی دروازه ارسال کرد که صلاح ذکریا توپ را دفع کرد.

دقیقه ۱۵: ارسال اسماعیل محمد با ضربه سر اولونگا همراه بود و توپ این بازیکن به پشت سر وریا غفوری برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۰: شوت خطرناک معزعلی را رشید مظاهری به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۱: کرنر ارسالی توسط اسماعیل محمد با ضربه سر خطرناک  اولونگا همراه شد که رشید مظاهری این توپ را به زیبایی مهار کرد.

دقیقه۲۶:علی کریمی درون محوطه جریمه الدحیل فرشید اسماعیلی را سرنگون کرد و داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد.

*گل اول استقلال دقیقه ۲۷ توسط شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی: شیخ دیاباته پشت ضربه پنالتی ایستاد و برخلاف جهت حرکت صلاح زکریا، توپ را وارد دروازه کرد.

دقیقه ۳۷: صالح زکریا شوت زیبای قایدی را با شیرجه ای بلند راهی کرنر کرد.

 *گل اول الدحیل دقیقه ۴۵+۲توسط مایکل اولونگا از روی نقطه پنالتی: داور به اشتباه برخورد وریا غفوری با مایکل اولونگا را اعلام پنالتی نمود و این بازیکن، ضربه پنالتی را بر خلاف جهت حرکت رشید مظاهری تبدیل به گل تساوی کرد.

دقیقه ۵۲: پاس بلند عارف غلامی به دیاباته رسید که این بازیکن بی دقت به توپ ضربه زد تا توپ راهی اوت شود.

*گل دوم الدحیل دقیقه ۵۹ توسط مایکل اولونگا: ارسال ضربه ایستگاهی ادمیلسون جونیور با ضربه سر مایکل اولونگا تبدیل به گل شد.

*گل دوم استقلال دقیقه ۶۱ توسط مهدی قایدی: حرکت بسیار زیبای وریا غفوری از سمت راست و عبور دادن توپ از میان پاهای اسماعیل محمد، با ارسال پاس زمینی او به درون محوطه جریمه را مهدی قایدی با یک شوت تک ضرب توپ را وارد دروازه الدحیل کرد.

دقیقه ۷۶: ضربه آرام کریم بوضیف را رشید مظاهری مهار کرد.

دقیقه ۸۰: ضربه شیخ دیاباته با اختلاف کم از کنار دروازه الدحیل راهی اوت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =