• ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر: 12988
  • readingTime: ۱ دقیقه
شهرک صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ۴۱هزار و ۵۰۱ شغل جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایراسین علی رسولیان اظهار کرد: عمده این مشاغل در زمینه‌های فلزی، شیمیایی، غذایی، آشامیدنی، کانی‌های غیرفلزی، سلولزی، نساجی، خدمات و برق و الکترونیک بوده است.

وی افزود: این میزان اشتغال جدید در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۳۰‌درصدی نشان می‌دهد. رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال دستکم سه‌ هزار و ۵۰۰ طرح با اشتغال ۵۵هزار نفر از محل راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولیان درخصوص راه‌اندازی واحدهای جدید نیز توضیح‌ داد: فعالان اقتصادی با مراجعه به سامانه «بهین‌یاب» وزارت صنعت، معدن و تجارت، ابتدا به سراغ واحدهای راکد و سپس واحدهایی می‌روند که به دلیل بدهی تحت‌تملک بانک‌ها درآمده است و اولویت بازفعال‌سازی با آن‌ها است و در غیر این‌صورت مجوز ایجاد واحدهای جدید داده می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و ۵۱۳ هکتار زمین برای فعالیت ۱۰ هزار و ۶۲۷ بنگاه‌ اقتصادی جدید در شهرک‌های صنعتی واگذار شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۸۲ درصدی از نظر زمین واگذار شده و رشد ۸۳ درصدی از نظر تعداد بنگاه‌ها داشته است.

رسولیان افزود: حدود ۱۰‌هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰درصد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که اگر به‌طور متوسط ۲۰ شغل در هریک از آنها ایجاد شود، به اشتغال ۲۰۰ هزار نفری خواهد انجامید. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با داشتن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۹۰هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.
منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =