• ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
  • کد خبر: 12872
  • readingTime: ۱ دقیقه
گردشگری چین

گزارش فرهنگستان گردشگری چین نشان می دهد درآمد حاصل از گردشگری در نیمه نخست سال جاری میلادی این کشور با افزایش ۱۰۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۱.۲۸ تریلیون یوان (۱۹۵ میلیارد دلار) خواهد رسید.

به گزارش ایراسین، رئیس فرهنگستان گردشگری چین روز سه شنبه اعلام کرد که در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱.۷ میلیارد سفر داخلی در چین انجام می شود که رشد سال به سال ۸۵ درصدی را نشان می‌ دهد.

"دای بین" گفت: در طول تعطیلات روز کارگر سال جاری (۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت) تعداد گردشگران داخلی علاوه بر بازگشت به میزان دوران پیش از همه گیری کرونا حتی ممکن است از آن سطح نیز فراتر رود.

همچنین در نظرسنجی انجام شده از سوی این نهاد، بیش از ۸۳ درصد داوطلبان گفته اند در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نیز قصد سفر دارند که به ترتیب نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ و سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ افزایشی معادل ۱.۰۲ و ۴.۹۳ درصد را نشان می دهد.

به گفته رییس فرهنگستان گردشگری، مردم چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۹۷ میلیون سفر داخلی انجام داده اند که درآمد حاصل از آن ۵۶۰ میلیارد یوان بوده و رشد سال به سال ۱۵۰ درصدی را به همراه داشته است.

گردشگری یکی از محورهای اصلی درامد داخلی در چین است و این کشور با برخورداری از زیر ساخت های مناسب و کافی یکی از کشورهای گردشگر پذیر جهان است.

گزارش‌ها حاکی است تا پیش از شیوع ویروس کرونا افزون بر ۹۰ میلیون چینی هر ساله به خارج از کشور سفر می‌کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =