• ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
  • کد خبر: 12502
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

قیمت طلا و سکه در بازار

نوع طلا یا سکه

قیمت (تومان)

تغییرات (تومان)

انس طلا در بازار جهانی

۱۷۴۲ (دلار)

۱۲

سکه امامی (طرح جدید)

۱۰.۷۹۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰

سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم)

۱۰.۶۰۰.۰۰۰ ۰

نیم سکه

۶.۴۰۰.۰۰۰

‌۰

ربع سکه

۴.۱۰۰.۰۰۰

۰

سکه گرمی

۲.۳۰۰.۰۰۰ ۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱.۰۶۹.۰۰۰ ۸.۹۱۰

هر مثقال طلای ۱۷ عیار (آب شده)

۴.۶۳۰.۰۰۰ ۲۰.۰۰۰

www.irasin.ir

تحلیل بازار طلا

عباد محمد ولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره ۲۵.۲۰ دلار، پلاتین ۱۲۵۰ و هر انس پالادیوم ۲۷۵۰ دلار در بازار جهانی معامله می‌شود، اظهار کرد: قیمت های فوق، قیمت های لحظه ای طلا بوده و قطعا طی روز تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: افزایش اندک قیمت طلا ناشی از دلایل سیاسی مانند برگزاری نشست وین درباره مذاکرات برجامی است. اگر این مذاکرات نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشند قیمت طلا در داخل کاهش و در غیر این صورت افزایش خواهد داشت.

کارشناس و تحلیلگر بازار طلا افزود: حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ نیز در این افزایش قیمت در بازار داخلی موثر بوده است.

محمدولی خاطرنشان کرد: قیمت طلا فعلا در چند روز اخیر در همین حوالی باقی خواهد ماند و به نطر نمی‌رسد کمتر از یک میلیون و 45 هزار تومان و بیشتر از یک میلیون و 100 هزار تومان به ازای هر گرم طلای 18 عیار تغییر کند. البته اگر مسئله تحریم ها حل شده و برجام به وضعیت قبلی خود باز گردد در کوتاه مدت با کاهش طلا مواجه خواهد شد.

ولی افزایش قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و 100 هزار تومان تا پایان معاملات جمعه هفته جاری را منتفی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =