رییس اتاق اصناف اصفهان

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با توجه به وضعیت قرمز اصفهان در کرونا، بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره تعطیلی اصناف با شیوع موج چهارم کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به قرمز شدن اصفهان، گروه دو، سه و چهار مشاغل تعطیل هستند و تنها گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش ایراسین بر اساس آخرین گروه بندی اعلام شده توسط دبیرکل اتاق اصناف ایران، گروه اول شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها،‌ قطعات‌ یدکی‌ خودرو، تعمیرگاه‌های‌ خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی‌و درمانی و… هستند که می‌توانند در شرایط قرمز بودن شهرها، به فعالیت ادامه دهند.

گروه مشاغل دوم مانند فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک‌بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و … در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی صرفا می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.

گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر، مهد کودک‌ها و ... در شرایط نارنجی باید تعطیل بوده و از فعالیت دست بکشند.

گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی و زرد باید تعطیل باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =