• ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
  • کد خبر: 12178
  • readingTime: ۱ دقیقه
سیزده فروردین - سیزده به در

ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین در تهران و سایر شهرها وضع کرده است. به گونه‌ای که حضور در کلیه اماکن گردشگری، تاریخی و فضای سبز در برخی از شهرها و استان‌ها ممنوع شده است. اما این محدودیت‌ها چیست؟

به گزارش ایراسین، بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۱۷ شهر کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد. در همه این شهرهای قرمز و نارنجی حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ممنوع است.

بر این اساس افرادی که در روز ۱۳ فروردین در این ۱۱۷ شهر در فضای باز و پارک‌ها حضور داشته باشند، جریمه می‌شوند.

اما جز فضاهای سبز و پارک‌ها، محدودیت‌های دیگری هم برای حضور در فضاهای تاریخی وضع شده است.

تمام بناها و موزه‌های دارای محوطه باز و فضای سبز استان تهران، فردا ۱۳ فروردین‌ماه تعطیل هستند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران هم از تعطیلی بوستان‌ها، پارک‌های محله‌ای و بوستان‌های جنگلی و دریاچه چیتگر در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

آنگونه که پلیس راهور خبر داده کلیه مبادی ورودی به پارک و تفرجگاه‌ها و حتی تفرجگاه‌های محلات شهر تهران بسته شده است و مردم اجازه ندارند در ۱۳ فروردین در این فضاها دور هم جمع شوند.

اما این محدودیت‌ها فقط محدود به تهران نیست. تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان هم در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل است.

مجموعه تفریحی عباس‌آباد در مازندران هم به مناسبت روز سیزده فروردین اعلام تعطیلی کرده است.

تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس از جمله «تخت جمشید» (پرسپولیس) و «نقش رستم» در روز سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل‌ است.

همچنین دورهمی افراد در سواحل، پارک‌ها و جنگل‌ها، تفرجگاه‌های جزیره کیش ممنوع شده است. این ممنوعیت و محدویت‌ها از ساعت ۷ صبح روز ۱۳ فروردین تا ساعت ۲ بامداد روز ۱۴ فروردین اعمال می‌شود و صاحبان خودروها در صورت تخلف به مبلغ پنج میلیون ریال جریمه و یک هفته خودروی آنان توقیف می‌شود.

تمامی مراکز گردشگری و بوستان‌های فیروزکوه در روز ۱۳ فروردین ماه تعطیل است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =