• ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر: 12159
  • readingTime: ۱ دقیقه
ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

قیمت فولاد به خاطر تقاضای بالا از طرف آمریکا، اروپا، چین و برخی بازارهای نوظهور ۳۳ درصد طی یک سال گذشته افزایش یافته که تأثیر منفی بر رشد اقتصاد هند دارد.

به گزارش ایراسین، در شرایطی که نگرانی در مورد افزایش قیمت نفت برای هندی‌ها ادامه دارد، کسب و کارهای این کشور تحت فشار افزایش قیمت کالای دیگری هم قرار گرفته‌اند.

 قیمت فولاد به خاطر تقاضای بالا از طرف آمریکا، اروپا، چین و برخی بازارهای نوظهور 33 درصد طی یک سال گذشته افزایش یافته است.

بسته‌های محرک اقتصادی دولت‌ها در سراسر جهان به همراه از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی و خوش‌بینی در مورد واکسیناسیون کرونا باعث افزایش قیمت این فلز شده است.

در حالی که افزایش قیمت فولاد باعث راحتی خیال شرکت‌های داخلی فولاد در هند شده که مدت‌ها تحت فشار کاهش تقاضا و قیمت‌های پایین قرار داشتند، ولی نگرانی بخش‌هایی که مصرف کننده فولاد هستند در مورد بالا رفتن قیمت مواد خام اولیه افزایش یافته است.

بخش خودروسازی که دومین مصرف کننده بزرگ فولاد در هند است هم تحت فشار افزایش قیمت آن قرار گرفته است و در شرایط ضعف تقاضا برای خودرو باید با افزایش قیمت فولاد دست و پنجه نرم کند.

 این افزایش قیمت در کل بر اقتصاد هند تاثیر منفی دارد.

 در شرایطی که تورم رو به افزایش است، افزایش قیمت این فلز به قدرت هزینه‌کرد مردم و بهبود تقاضا ضربه می‌زند. اشتغال‌زایی هم آسیب می‌بیند چون بخش‌هایی مثل خودروسازی و صنایع زیرساختی که بیشترین مشاغل را در خود جای داده اند، تحت تاثیر افزایش قیمت فولاد قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =