حسن روحانی

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشور در مراسم بهره برداری از پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی کشور گفت: امروز شصتمین هفته از افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی با روز جمهوری اسلامی مصادف شده و اگر بخواهیم ثمره و میوه همه تلاش‌های سالهای گذشته را جمع کنیم، می بینیم که میوه اصلی آن جمهوری اسلامی است که در ۱۲ فروردین ۹۸ به بار نشسته است.

به گزارش ایراسین، حجت الاسلام حسن روحانی با بیان این مطلب در ادامه افزود: باید این روز را به معنای واقعی کلمه باید پاس بداریم، همچنین جمهوری اسلامی ۳ پایه اساسی دارد که باید از آن مراقبت کرده و از این شرایط خاص که در اختیار مردم قرارگرقته به خوبی استفاده کنیم.

به گفته وی، ۶۰ جلسه از آغاز سال ۹۹ گذشت و ما خدارا شاکریم که توانستیم بدون وقفه از فروردین ۹۹ این طرحها را ادامه داده و در سال ۱۴۰۰ شاهد شصتمین هفته افتتاحها بودیم و این برنامه تا آخرین هفته دولت ادامه خواهد یافت.

روحانی از چاپ ۲ جلد کتاب از تمامی افتتاحها در سال ۹۹ خبر داد و گفت: جلد سوم نیز  برای طرحهای افتتاح شده در سال ۱۴۰۰ نیز به این ۲ جلد اضافه خواهد شد. مهندسین، متخصصان، فعالان خصوصی و دولتی و... موفق شدند در این مدت این همه طرح و پروژه را افتتاح کنند که ارزش آن بیش از هزار هزار میلیارد بوده است..

به گفته رییس جمهور، ۷۶۰۰ طرح و پروژه در این مدت افتتاح شده و نشان می‌دهد ایران زنده است و دشمنان قدرت ایران را درک نکرده اند.

وی افزود: دولت امریکا هنوز ایران را نشناخته است و اگر یکبار این ملت بزرگ و سرزمین طلایی را درک میکرد، در برابر مردم ایران تواضع نشان می‌داد، زیرا در شرایط فعلی نیز رهبر انقلاب هم اعلام کردند که اگر امریکا تحریمها را بردارد ما هم به مواردی که گفته شده عمل میکنیم و در نهایت این یک اتفاق برد -برد خواهد بود.

روحانی گفت: انشالله امسال با کمک مردم و مدافعان سلامت از کرونا عبور خواهیم کرد و تا پایان سال واکسیناسیون انجام شده و تولید ادامه پیدا می‌کند و همانگونه که سال رفع موانع تولید و پشتیبانی است، مردم و دولت این راه را ادامه خواهند داد.

به گفته وی، در سال ۹۹ ، ۳۶هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شده است و این  در حالیست که کل واحدهای صنعتی کشور ۷۵هزار واحد بوده و در کنار آنها ۳۶ هزار مجوز جدید صادر شده و برای ۱۰هزار مورد آن نیز زمین در اختیار متقاضیان گذاشته شده و این امر موجب شده تا ایران، کشوری سرار کارگاه تولید و فعالیت باشد.

رییس جمهور افزود: بیش از ۴هزارو ۵۰۰میلیارد تومان امروز پروژه افتتاح شد و ۱۳۰۰نفر مشغول کار شدند، همچنین شاهد بودیم که مجریان این طرح‌ها نیز تقاضا برای سرمایه گذاری و آمادگی برای توسعه بیشتر را اعلام کردند.

روحانی افزود: مردم بدانند اگر پتروشیمی و اگر صنایع معدنی نبود با شرایطی که سال ۹۹ داشتیم برای تامین ارز مورد نیازر حتما با مشکل مواجه شدیم. بنابراین مردم با تمام وجود از صنعت پتروشیمی و صنایع معدنی قدردانی کنند. البته صنایع دارویی و غذایی، خانگی، خودرو، کشاوررزی و ... نیز  فعالیت داشتند اما در پتروشیمی و صنایع معدنی سهم صادراتی بیشتر بوده و سهم عمده ارز مورد نیاز کشور را تامین کرده اند که از آنها تشکر میکنیم.

به گفته وی، اکنون در جنگ اقتصادی هستیم، البته دشمنان این جنگ را بر ما تحمیل کردند و ما آغازگر آن نبودیم و حتی یک سال تمام صبر کردیم و از اردیبهشت ۹۹ تعهدات خود را کاهش دادیم. حتی ما یکسال به تنهایی بار برجام را بر دوش گرفتیم و همه کسانی که میگویند بالاترین توافق در این سالها برجام بوده، باید بدانند بار اصلی آن بر دوش ملت ایران بوده است.

وی گفت: امروز وظیفه بر عهده گروه ۱+۵ است و هر روز تاخیر به ضرر آنهاست.

روحانی در پایان تاکید کرد:  ما راه تولید، توسعه و تعامل سازنده را تا پایان ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =