• ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
  • کد خبر: 11945
  • readingTime: ۱ دقیقه
واکسن کرونا

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوز اول واکسن کرونای فایزر تنها تا ۵۲ درصد از بروز بیماری کووید-۱۹ پیشگیری می‌کند.

به گزارش ایراسین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که فاصله بین دوز اول و دوز دوم واکسن فایزر باید سه هفته باشد، در حالی که این مدت زمان برای واکسن مدرنا یک ماه توصیه شده است. بنابراین افراد باید تاریخ دریافت دوز دوم واکسن کرونا را به خاطر بسپرند تا آن را به موقع تزریق کرده و در برابر ویروس کرونا ایمنی لازم را به دست آورند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، در صورتی که افراد چهار روز زودتر از زمان مشخص شده واکسن کرونا را دریافت کنند، هیچ مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد. همچنین اگر آنها تزریق دوز دوم واکسن فایزر یا مدرنا را فراموش کنند، می‌توانند آن را تا ۶ هفته پس از دریافت دوز اول واکسن تزریق کنند. این فاصله‌های زمانی بر اساس آزمایشات بالینی انجام شده توسط محققان اعلام شده است.

پژوهشگران معتقد هستند که افراد پس از دریافت دوز اول واکسن کرونا تا حدی در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن می‌شوند، به طوری که تزریق دوز اول واکسن فایزر خطر ابتلاء به بیماری را ۵۲ درصد کاهش می‌دهد، در حالی که این درصد برای دوز اول واکسن مدرنا ۸۰.۲ درصد اعلام شده است. به گفته محققان در صورتی که افراد پس از زمان اعلام شده دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند تا ۹۵ درصد در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن می‌شوند.

منبع: ایمنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =