انتقال آب

۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۹ به عنوان یک برگ زرین و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، در این روز به یاد ماندنی با افتتاح خط اول انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد و همچنین رونمایی از خطوط دوم، سوم و چهارم ابَرپروژه ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان، توسعه این طرح وارد فاز جدیدی شد تا علاوه بر تامین آب صنایع و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز از منابع آبی سیراب شوند.

ابر پروژه استراتژیک و ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای به فلات مرکزی و شرق ایران با تدبیر وزارت صمت و با همت شرکت های بزرگ معدنی کشور اجرا می شود که عملیاتی شدن این طرح، اتفاق بزرگ و تحول عظیمی را در استانهای مسیر انتقال ایجاد خواهد کرد.

بی‌شک امروز موضوع آب در دنیا و کشور ما به عنوان مهم ترین و کلیدی ترین موضوع مطرح است.

آب مایه حیات و پایه توسعه در هر منطقه ای محسوب می شود، در کشور ما به دلیل اقلیم خشک مناطق فلات مرکزی و شرق کشور همواره موضوع کمبود آب به یک چالش اساسی بدل شده بود و توسعه صنعت و کشاورزی از دغدغه های مردم و مسئولان در این مناطق از کشور محسوب می شود.

وجود ذخایر مناسب معدنی در این بخش از کشور و نقش مهم معدن در اقتصاد، اشتغال و ارزآوری کشور به گونه ای که در سال های اخیر و با سخت شدن فروش نفت، ایران توانست با تکیه بر بخش معدن و صنایع معدنی بخش عمده ارز و کالاهای اساسی خود را تامین کند.

به همین دلیل لزوم ایجاد طرح ای توسعه ای در بخش معدن در شرق و فلات مرکزی کشور بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

تجربه موفق افتتاح خط اول انتقال آب به هرمزگان، کرمان و یزد که در ابتدا کاری نشدنی به نظر می آمد امروز این اراده را ایجاد کرده تا آغاز عملیات خطوط دوم، سوم و چهارم نیز با همان اراده شروع شود.

به عینت رسیدن این رویای ناباورانه با افتتاح کامل خط اول و با این ریل گذاری صحیح و اجرای خطوط ۲ و ۳ و ۴، حیات و امید به توسعه پایدار را در فلات مرکزی و شرق کشور رقم خواهد زد. انجام این طرح از منویات مقام معظم رهبری و مورد تاکید ریاست جمهوری بوده است.

بنابراین ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ به عنوان یک برگ زرین و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد بود. امید است با حمایت مسئولان و تلاش شرکت های مجری این کار بزرگ زودتر از موعد به نتیجه رسد و شاهد شکوفایی بیشتر در عرصه اقتصاد، توسعه متوازن و اشتغال کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =