رضا شهرستانی

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: به نظر من جناب آقای وجیه ا... جعفری بسیار انسان روشنفکر و عدالت گرایی هست و من به خاطر این انتخاب به وزیر تبریک می گویم. ایشان بهترین انتخابی بود که می توانست صورت گیرد و امیدواریم شاهد این باشیم که تغییرات خوبی در صنعت فولاد به خصوص در بخش توسعه، افزایش تولید و استخراج معادن صورت بگیرد، چون ایمیدرو نقش کلیدی در این زمینه دارد.

سیدرضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره انتصاب رئیس جدید ایمیدرو گفت: به نظر من جناب آقای وجیه ا... جعفری بسیار انسان روشنفکر و عدالت گرایی هستند و من به خاطر این انتخاب به وزیر تبریک می گویم. انتخاب ایشان بهترین انتخابی بود که می توانست صورت گیرد و امیدواریم شاهد این باشیم که تغییرات خوبی در صنعت فولاد به خصوص در بخش توسعه، افزایش تولید و استخراج معادن صورت بگیرد چون ایمیدرو نقش کلیدی در این زمینه دارد.

شهرستانی در ادامه به مهمترین اقداماتی که رئیس جدید ایمیدرو می تواند انجام دهد اشاره کرد و افزود: گذاشتن مزایده هایی در زمینه توسعه معادن و استخراج سنگ آهن برای شرکت های خصوصی یکی از مهمترین اقداماتی است که رئیس جدید ایمیدرو می تواند انجام دهد، زیرا ما برای رسیدن به افق 1404 سالیانه نیاز به 150 میلیون تن سنگ آهن داریم و در حال حاضر این مقدار 90 میلیون تن است و 60 میلیون تن سالیانه کمبود وجود دارد. موضوع مهم دیگر قیمت گذاری عادلانه در کل زنجیره است، از سنگ آهن گرفته تا کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و... که این کار می تواند مفید باشد و یک عدالتی درکل زنجیره ایجاد کند به نظر من چون آقای جعفری یک نگاه ملی گرایانه ای دارد این کار امکان پذیر است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خاتمه به تعامل بین انجمن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پرداخت و گفت: ما از تعامل بین ایمیدرو و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بسیار استقبال می کنیم و هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد. به علت اینکه انجمن با افرادی که دید ملی دارند و کاملا با صنعت آشنا هستند، به راحتی می توان تعامل کند اما برخی یک دید شخصی به مسائل دارند و هرچقدر هم با آنها وارد مذاکره بشویم به نتیجه نمی رسیم؛ مثل همین شیوه نامه ابلاغی که به نظر من با شکست مواجه خواهد شد و هم مصرف کننده و هم تولید کننده ضرر آن را خواهد دید.

شایان ذکر است وزیر صنعت معدن و تجارت 17 آذر طی حکمی وجیه ا... جعفری را به عنوان رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) منصوب کرد. جعفری پیش از این به عنوان مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران فعالیت می کرد که اکنون جایگزین خداداد غریب پور شده است. غریب پور از آذر 97، هدایت ایمیدرو را برعهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =