حسن حسینقلی

عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر ما در بخش فولاد، سرب و روی دچار مشکل و در وزارتخانه صمت با عدم تصمیم گیری مواجه هستیم؛ در صورتی که وزارت صمت باید پاسخگوی بخش معدن باشد و محلی برای دادخواهی معدنی ها به خصوص بخش خصوصی باشد تا آنها بتوانند حق و حقوقشان را بگیرند

حسن حسینقلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های صنایع و معادن سرب و روی ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره در مورد تغییر رئیس جدید گفت: در مورد تغییر رئیس ایمیدرو باید گفت احتمالاً وزیر سمت، آقای وجیه ا... جعفری را توانمند تر دیدند یا برای تحقق اهدافشان ایشان را مناسب تر دیده اند و این تغییرات در حیطه اختیارات وزیر است.

عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در ادامه افزود: آقای جعفری، رییس جدیدی هیات عامل ایمیدرو سابقه معاونت وزیر بودن را در کارنامه خود دارد و انسان مسلط و باتجربه ای است و از اطلاعات لازم را در زمینه معادن و صنایع معدنی برخوردار است اما نکته اینجاست که سازمان ایمیدرو، طی این سال ها به لحاظ اجرایی افت پیدا کرده است. عملکرد آقای کرباسیان بسیار بسیار خوب بود و این سازمان را از نهادی که کاری در آن نمی شد خارج کرد و اقدامات خوب و اساسی در آن دوره صورت گرفت. عملکرد آقای غریب پور هم در زمینه سرب، روی و فولاد خوب بود و باید دید تاثیرگذاری مدیر جدید در عملکرد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران چگونه خواهد بود.

حسینقلی به مشکلات معدن و صنایع معدنی در کشور پرداخت و افزود: باید تصمیم گیری در حوزه معدن و صنایع معدنی با قاطعیت بیشتری صورت بگیرد. در حال حاضر ما در بخش فولاد، سرب و روی دچار مشکل هستیم و در وزارتخانه با عدم تصمیم گیری مواجه هستیم. در صورتی که وزارت صمت باید پاسخگوی بخش معدن باشد و محلی برای دادخواهی معدنی ها به خصوص بخش خصوصی باشد تا آنها بتوانند حق و حقوقشان را بگیرند. لذا وزارتخانه باید طرفدار و یک پناهی برای بخش خصوصی باشد و روز به روز مشکلات کم تر شود اما متاسفانه می بینیم که روز به روز مشکلات این بخش بیشتر و بیشتر می شود و کسی هم به داد ما نمی رسد.

رئیس کمیته سرب و روی خانه معدن ایران در خاتمه گفت: به عنوان مثال عوارض بر صادرات با مصوبه شوارای عالی هماهنگی اقتصادی در زمان تصدی گری آقای رحمانی تا پایان سال 98 تصویب شده است و الان با گذشت 9 ماه از سال 99 هنوز این عوارض پابرجاست و هنوز برداشته نشده و هرچقدر هم نامه نوشته ایم فایده ای نداشته است. این عدم تصمیم گیری در وزارتخانه کار را بسیار مشکل کرده است که امیدواریم با حضور آقای جعفری در ایمیدرو که تصمیم گیری درباره توسعه معادن در حوزه اختیارات ایشان است و همچنین آقای اسماعیلی؛ در این حوزه ها تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد و کمکی به رفع مشکلات این بخش انجام شود. همچنین ایمیدرو باید دائم در حال تصمیم گیری های کارشناسانه باشد و این تصمیمات با حمایت وزیر صمت همراه باشد. زیرا در صورت عدم تصمیم گیری ما با از هم گسیختگی مواجه خواهیم شد و این معدن را دچار مشکل می کند، سرمایه گذار را فراری می دهد و کسانی هم که در این بخش هستند را دچار ورشکستگی و گرفتاری خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =