واحد تولیدی

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی طی سال جاری به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ همت برآورده شده است که امیدواریم این رقم با همکاری بانک مرکزی تأمین و پرداخت شود.

به گزارش ایراسین، محمد مجید فولادگر اظهار کرد: سال گذشته تسهیلات بانکی به میزان یک هزار و ۷۰۰ همت پرداخت شد که بخشی از آن در بخش تولید و بدهکاران بانکی مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سیاستگذاری حوزه تأمین مالی در تولید باید به این سمت هدایت شود که تسهیلات اعطایی به صورت مستقیم در بخش تولید متمرکز باشد.

فولادگر با بیان اینکه لازمه تحقق این موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیرساختی وزارت صمت است، گفت: در زمان حاضر سامانه‌ای در وزارت صمت تحت عنوان بهین یاب وجود دارد که مشخص می‌کند چه شرکتی طرح توسعه و چه میزان تسهیلات لازم دارد و سایر مسائل و موضوعات را نیز در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی در سال گذشته با وجود تخصیص ارز کافی به دلیل نداشتن بنیه مالی امکان خرید نداشتند، اظهار داشت: اگر تسهیلات به صورت هدفمند هدایت می‌شد شرکت یا واحد صنعتی می‌توانست ارز مورد نیاز را خریداری کرده و نسبت به تأمین ماشین آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

فولادگر در ادامه با اشاره به شعار سال و تاکید بر اینکه مشارکت مردم در امر تولید نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد، گفت: علاقه مندانی که تمایل به تولید دارند اقدامات لازم برای آنها از جمله ارائه مشاوره برای سرمایه گذاری و تشریح طرح‌های اولویت دار انجام می‌شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه زمین مورد نیاز متقاضیان در صورت دریافت مجوز از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار می‌شود، ادامه داد: هم اکنون با بازبینی دستورالعمل‌ها از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی زمینه و شرایط خوبی در این خصوص فراهم شده است.

فولادگر یادآور شد: برای فروش تولیدات نیز مدل خرید اعتباری در کشور با هدف تحریک بازار داخلی فعال شده است.

بر اساس گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای بازارهای خارجی نیز برگزاری رویدادهایی نظیر ایران اکسپو و مراودات بین‌المللی با هدف افزایش نقش صادرات محور مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =