اسپزسو

آنلاین‌شاپ‌ها تبلیغ نوع جدیدی از اسپرسوسازها را آغاز کرده‌اند و عقیده دارند این دستگاه‌های آلمانی به زودی بازار را تسخیر خواهد کرد در مقابل فروشگاه‌داران مدعی‌اند اسپرسوسازهای جدید قابل تعمیر نیستند و با وجود قیمت بالا ولی عمر کمی دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آنلاین‌شاپ‌ها به خصوص در غرب کشور نوع جدیدی از اسپرسوسازها را تبلیغ می‌کنند. به تعبیر این فروشگاه‌داران این دستگاه‌ها نسل جدید اسپرسوسازها هستند و کیفیت آنها به مراتب بالاتر از نسل قبل است. در این تبلیغات فروشگاه‌دار اغلب با لباس محلی جلوی دوربین می‌آید و در حالی که یک اسپرسوساز در دست گرفته است، رو به دوربین می‌گوید: هنوز از این دستگاه‌های چینی استفاده می‌کنید؟ دیگر وقت آن رسیده تا این دستگاه‌ها را دور بریزید. فروشگاه‌دار در حالی که اسپرسوساز قدیمی را به یک سو پرت می‌کند یا روی زمین می‌گذارد به سمت دیگر فروشگاه می‌رود و با اشاره به اسپرسوسازهای جدید ادامه می‌دهد: این نسل جدید اسپرسوسازهاست، محصول کشور آلمان با عصاره‌گیری عالی و کیفیت منحصر بفرد که برای مدت محدود زیر قیمت بازار می‌فروشیم. سپس فروشگاه‌دار از مخاطبان می‌خواهد برای استعلام قیمت دستگاه واژه خاصی را به دایرکت فروشگاه ارسال کند.

فروشگاه‌دار چند دقیقه بعد تصاویر کاملی از اسپرسوساز نسل جدید همراه با توضیحات ارسال می‌کند. فروشگاه‌دار مدعی است این دستگاه با قیمت بالاتری در بازار به فروش می‌رسد حتی چند تصویر از فروشگاه‌های اینترنتی ارسال می‌کند که قیمت دستگاه را نشان دهد و در نهایت قیمت خود را اعلام می‌کند. در یک مورد فروشگاه‌دار چند تصویر از دیجی کالا ارسال کرد، دستگاه اسپرسوساز نسل جدید را فروشندگان دیجی کالا بیش از ۲۵ میلیون تومان عرضه می‌کنند ولی قیمت آنلاین شاپ برای مدتی محدود کمتر از ۱۶ میلیون تومان بود.

آنلاین شاپ‌ها مدعی‌اند نسل جدید اسپرسوسازها محصول کشور آلمان هستند و امکانات آنها نسبت به اسپرسوسازهای قدیمی به مراتب بیشتر است. این اسپرسوسازها انواع مختلفی از قهوه را آماده می‌کنند و عملیات آسیاب را نیز بدون نیاز به دستگاه دیگری انجام می‌دهند. فقط کافی است دانه‌های قهوه را درون آنها بریزید تا به صورت خودکار عملیات آسیاب و سپس عصاره‌گیری را آغاز کنند. مدیر یکی از این آنلاین شاپ‌ها به خبرنگار ایراسین می‌گوید: در این دستگاه‌ها غلظت قهوه و نحوه عصاره‌گیری نیز قابل تنظیم است. روی این اسپرسوسازها یک مانیتور لمسی کوچک برای تنظیمات مختلف وجود دارد ولی آیا تمام ادعای این آنلاین‌شاپ‌ها صحت دارد؟ مدیر یک فروشگاه در بازار لوازم خانگی اصفهان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد: این نوع اسپرسوساز به تازگی عرضه شده‌است و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته ولی هم قیمت بالاتری دارند و هم در صورت خرابی امکان تعمیر آنها وجود ندارد.

اکنون اسپرسوسازهای خانگی کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و در موارد اقتصادی قیمت یک اسپرسوساز به کمتر از ۶ میلیون تومان نیز می‌رسد ولی این دسته از اسپرسوسازها بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارند. مدیر فروشگاه دیگری در محله کوچه یخچال در مورد این دستگاه‌ها می‌گوید: اینکه یک دستگاه هم آسیاب داشته باشد، هم اسپرسو بسازد و هم نوشیدنی‌های دیگر شاید جذاب به نظر برسد ولی تجربه می‌گوید عمر بالایی ندارند.

ادعای آنلاین شاپ‌ها در مورد محل تولید این دستگاه‌ها و آلمانی بودن آنها صحت دارد، یا دست‌کم روی بسته‌بندی و بدنه دستگاه این ادعا را تأیید می‌کند. اسپرسوسازهای جدید محصول چند تولیدکننده آلمانی هستند و آنلاین شاپ‌ها مدعی‌اند تا ۲ سال گارانتی دارند ولی خدمات پس از فروش خوبی برای آنها وجود ندارد. یک فروشگاه‌دار دیگر در محله کوچه یخچال در این‌باره می‌گوید: امروز تمام قطعات اسپرسوسازهای قدیمی در بازار وجود دارد و آنها به راحتی تعمیر می‌شوند ولی دستگاه‌های جدید اگر خراب شد باید دور بیندازید، شاید ۲ سال دیگر قابل تعمیر باشند. با این حال آنلاین‌شاپ‌ها تبلیغ اسپرسوسازها را افزایش داده‌اند. برخی از آنها معتقدند این دستگاه‌ها به زودی بازار اسپرسوسازها را تسخیر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =