• ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
  • کد خبر: 44530
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

آغاز دور جدید تنش‌ها در خاورمیانه با افزایش شدید قیمت انس طلا همراه بود. انس دو هفته قبل در حال از دست دادن کانال ۱۸۰۰ دلار بود ولی امروز آماده حضور در کانال ۲ هزار دلار است و همین مسئله چراغ سبز مهمی در بازار داخلی طلا و سکه است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آغاز دور جدید تنش‌ها در خاورمیانه با افزایش شدید قیمت انس طلا همراه بود. انس دو هفته قبل در حال از دست دادن کانال ۱۸۰۰ دلار بود ولی امروز آماده حضور در کانال ۲ هزار دلار است و همین مسئله چراغ سبز مهمی در بازار داخلی طلا و سکه است. برخی از فعالان بازار مدعی‌اند بازار در فاز خرید مطلق قرار دارد. سرمایه‌گذاران بلندمدت، سکه و طلای آبشده می‌خرند و معامله‌ گران کوتاه‌مدت نیز با وجود سنگین شدن بلوکه‌ها همچنان در موقعیت خرید قرار دارند. در بازار داخلی سرمایه‌گذاران کوتاه مدت یا معامله‌گران روزانه به دلیل افزایش موقعیت خرید و کاهش موقعیت فروش باید برای حفظ موقعیت خرید روزانه هزینه پرداخت کنند. هفته قبل بلوکه سکه به ۲۰ میلیون تومان و بلوکه آبشده تا ۵۰ خط پیشروی کرد.

طلای آبشده

طلای آبشده همزمان با رشد نرخ انس طلا از محدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان صعودی شد و به سقف ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. عواملی مانند کاهش نرخ دلار در بازار غیر رسمی و بلوکه‌های سنگین تا کنون مانع عبور طلای آبشده از سقف قیمتی فعلی شده‌ است. هفته گذشته بلوکه طلای آبشده در معاملات کوتاه مدت بین ۳۰ تا ۵۰ خط بود، یعنی نگهداری از موقعیت‌های خرید برای خریداران هزینه‌های سنگینی داشت.

بازار طلا در فاز " بخر جا نمونی"

با افزایش قیمت انس طلا در روز پنج‌شنبه و جمعه پس از تشدید تنش‌ها، احتمال رشد قیمت آبشده در این هفته وجود دارد.

سکه طرح جدید

بازار سکه در طول دو هفته‌ گذشته نوسانات سنگینی را پشت سر گذشت. سکه اکنون یک قدمی سقف قیمتی ۲۹ میلیون تومان سنگر گرفته‌ است. در بازار هیجانی دو هفته قبل سکه بیش از طلای آبشده رشد کرد و سپس خیلی بیشتر از طلای آبشده ریزشی شد با این حال بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد فعالان بازار نظر مثبتی روی قیمت سکه دارند.

بازار طلا در فاز " بخر جا نمونی"

رشد قیمت انس در روز پایانی هفته محرک خوبی برای رشد قیمت سکه در بازار آزاد است ولی باید در نظر داشت سکه حساسیت زیادی به نرخ دلار در بازار غیررسمی دارد و با فروکش کردن نوسانات در بازار غیررسمی شاید سکه فعلا در همین محدوده نوسان کند.

طلای ۱۸ عیار

طلای ۱۸ عیار در سطح قیمتی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان جا خوش کرده‌ است و برای ادامه روند صعودی شرایط ایده‌آل‌تری نسبت به طلای آبشده و سکه دارد. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تقاضا برای طلای ۱۸ عیار نسبت به هفته‌های گذشته اندکی رشد کرده‌ است.

بازار طلا در فاز " بخر جا نمونی"

طلای ۱۸ عیار برای ادامه روند صعودی موانعی مانند سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در پیش دارد. برخی از بازاریان هدف بلندمدت نرخ طلای ۱۸ عیار را در محدوده ۴ میلیون تومان معرفی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =