• ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
  • کد خبر: 40525
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریپتو

بازار رمزارزها در هفته‌ پایانی تیرماه ریزشی بود، ضمن‌اینکه کاهش قیمت تتر باعث شد تا کریپتو هم نسبت به دلار و هم نسبت به ریال ریزشی باشد. قیمت تتر در پایان هفته به کانال ۴۸ هزار تومان وارد شد و بیت‌کوین نیز ۱ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرد تا بازار رمزارزها هفته‌ ریزشی را تجربه کند. همبستگی قوی بیت‌کوین با سایر آلت‌کوین‌ها باعث شده تا قیمت بیت‌کوین مانند یک شاخص عمل کند، وقتی بیت‌کوین بازدهی هفتگی ضعیفی داشته باشد؛ کریپتو ریزشی است و اگر بیت‌کوین صعودی شود باید منتظر هفته‌ سبزی در بازار رمزارزها باشیم. اگرچه این هفته اخبار مثبت از برخی پروژه‌ها باعث شد تا قیمت آنها روند صعودی داشته‌ باشد.

عملکرد ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتوکارنسی در طول هفته گذشته به قرار نمودار زیر است:

ریزش کریپتو به دلار و ریال

از ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو از نظر حجم، ۸۳ مورد در طول هفته گذشته بازدهی منفی به ثبت رساندند.

نیمه سبز بازار

اگرچه تنها ۱۷ رمزارز از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار در طول هفته‌ گذشته بازدهی مثبتی داشتند ولی قیمت دو رمزارز بیش از ۲۰ درصد رشد کرد. صعودی‌ترین رمزارزهای هفته به قرار جدول زیر هستند:

ریزش کریپتو به دلار و ریال

چین‌لینک و استلار این هفته در نیمه سبز بازار قرار داشتند در حالی‌که پس از ریزش کریپتو در طول یک سال گذشته این رمزارزهای با سابقه در حاشیه بازار قرار گرفته‌ بودند.

نیمه قرمز بازار

ریزش کریپتو برخلاف پیش‌بینی‌ها بود به همین دلیل معاملات خرید بسیاری در فیوچرز صرافی‌ها منجر به لیکویید شدن حساب‌ها شد. پس از پیروزی ریپل در دادگاه و صعودی شدن بازار آلت‌کوین‌ها، افراد زیادی انتظار داشتند بازار هفته‌ گذشته را نیز صعودی پشت سر بگذارد و تعداد معاملات خرید در بخش فیوچرز رشد کرد ولی کریپتو برخلاف انتظارات عمل کرد.

ریزش کریپتو به دلار و ریال

میم کوین PEPE همچنان ریزشی عمل می‌کند. اگرچه افراد زیادی به رشد قیمت این رمزارز امیدوارند ولی PEPE هر هفته آنها را بیشتر از قبل ناامید می‌کند.

کریپتو به روایت ریال

تتر در روزهای ابتدایی هفته کانال ۵۰ هزار تومان را ترک کرد و تا پایان هفته به کانال ۴۸ هزار تومان رسید در نتیجه کریپتو درطول هفته گذشته نسبت به ریال هم ریزشی بود. قیمت بیت‌کوین به ۱ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان رسید و هر اتریوم نیز در پایان هفته با قیمتی بالاتر از ۹۲ میلیون تومان معامله شد از طرفی قیمت استلار یکی از رمزارزهای صعودی هفته به ۷ هزار تومان رسید.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

با وجود ریزش قیمت‌ها در بازار رمزارزها ارزش کل کریپتو بالاتر از ۱ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار باقی ماند، اگرچه با سقف ۳ تریلیون دلاری خود فاصله دارد ولی حفط مارکت‌کپ ۱ تریلیون دلاری خبرخوبی برای سرمایه‌گذاران در این‌بازار بود. از طرفی دامیننس تتر اندکی صعودی شد تا دامیننس بیت‌کوین نزولی شود. صعودی شدن دامیننس تتر یعنی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند پول خود را نقد نگه دارند. روند حرکتی دامیننس تتر نشان می‌دهد شاید اصلاح قیمتی در بازار رمزارزها ادامه دار باشد. در فاز صعودی قبلی کریپتو دامیننس تتر کمتر از ۳ درصد بود و امروز بالاتر از ۷ درصد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =