محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان

مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان گفت: این هفته سومین هفته ای است که میلگرد سایز 23 در بورس کالا عرضه می شود. مقدار خرید انجام شده تاکنون حدود 3 تا 4 هزار تن بوده و ما در حال تامین این میزان از خرید در بورس کالا هستیم.

محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان در گفتگو با ایراسین درباره تولید میلگرد سایز 23 گفت: از آنجایی که ذوب آهن اصفهان تولید کننده ریل در کشور است به دنبال تامین وابسته های ریل نیز بوده و هست. لذا ما به دنبال بدست آوردن بازار وابسته های ریل بودیم و به همین دلیل به سمت تولید میلگرد سایز 23 رفتیم.

وی در ادامه افزود: میلگرد سایز 23 برای مصارف پیچ تراورس خطوط ریلی مطابق با استاندارد DIN ۱۰۰۶۰۰ است و این میلگردها تبدیل به پیچ می شود. در حال حاضر هم چندین شرکت در کشور خریدار این محصول هستند.

کجباف به فرآیند تولید و درخواست این محصول پرداخت و گفت: مذاکراتی را از 8 ماه پیش با چندین شرکت متقاضی انجام دادیم و نهایتا ذوب آهن تصمیم به این گرفت که به این سمت تولید این محصول برود و آن را طراحی کند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و این سایز میلگرد برای نخستین بار در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید و کشور از واردات این محصول فولادی بی‌نیاز شد. کاری ارزشمند که در راستای خودکفایی کشور و در راستای منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت.

کجباف به میزان درخواست این محصول در بورس کالا اشاره کرد و افرود: این هفته سومین هفته ای است که این محصول در بورس عرضه می شود. مقدار خرید انجام شده تاکنون حدود 3 تا 4 هزار تن بوده و ما در حال تامین این میزان از خرید در بورس کالا هستیم.

مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان در خاتمه به امکان صادرات این محصول پرداخت و گفت: امکان صادرات این محصول هم وجود دارد و اگر ما تقاضایی برای صادرات آن داشته باشیم این کار به راحتی امکان پذیر است و می توان آن را به کشورهای متقاضی صادر کرد.

شایان ذکر است در تاریخ 6 دی ماه سال جاری یک محموله ۵۰۰ تنی میلگرد ساده سایز ۲۳ برای مصارف پیچ تراورس خطوط ریلی برای اولین بار در بورس کالا عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =