شکوری

عضو هیئت مدیره خانه معدن گفت: تغییر نگاهها برای اداره تشکل های صنفی ضروری است و باید اجازه بدهیم افراد تازه نفس جایگزین افراد با سابقه شوند.

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره خانه معدن در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد استعفای رئیس هیئت مدیره این تشکل صنفی گفت: من صحبتی با آقای بهرامن نداشته ام و از علت این استعفا خبری ندارم. در جلسه هیئت مدیره خانه معدن هم نبوده ام ولی با توجه به مخالفت هیئت مدیره به احتمال زیاد ایشان به خانه معدن بازخواهند گشت و استعفا منتفی خواهد بود.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی در ادامه افزود: آقای بهرامن بسیار فرد باتجربه، پر تلاش، پر انرژی و از بنیانگذاران خانه معدن هستند اما قرار نیست اگر فردی یک مجموعه یا نهاد خوبی را ایجاد کرد تا ابد آنجا بماند و این تفکر درستی نیست و حتی وقتی آن فرد خودش بخواهد کناره گیری کند عده ای نمی گذارند.

شکوری با بیان این مطالب گفت: وجود آقای بهرامن بسیار ارزشمند است و نه تنها ایشان که خیلی از افراد چه در بدنه دولت و چه در بدنه بخش خصوصی حاصل تجربه های سی تا چهل ساله هستند و این افراد نباید حذف شوند یا از گردونه خارج شوند اما می توانند در هیئت مدیره تشکل ها نباشند و مثل هیئت امناء خانه معدن؛ این افراد در هیئت امناء حضور داشته باشند و نقش اتاق فکر هیئت مدیره را ایفا کنند و آنجا کمک کنند.

وی به دوره ای بودن حضور در هیئت مدیره تشکل های صنفی اشاره کرد و افزود: اشکالی ندارد افراد متخصص و پرانرژی دیگری هم به خانه معدن بیایند و نقش آفرینی کنند. اتفاقا ما باید کمک کنیم آنها ورود پیدا کنند. بنده خودم جزء هیئت مدیره هستم از ورود نیروهای پرانژی، خلاق و خوش فکر استقبال می کنم. این افراد باید در کنار ما یا جایگزین ما شوند و بتوانند خانه معدن را بهتر ا ادراه کنند. این تفکر باید در همه تشکل های صنفی و بدنه دولت هم اتفاق بیفتد و مثل ریاست جمهوری که فرد بیشتر از دو دوره پشت سر هم نمی تواند رئیس دولت باشد، حضور در مجموعه مدیریتی تشکل ها هم باید دو دوره بیشتر نباشد. چون تمام ایده ها و توان فرد در دو دوره خودش را نشان خواهد داد و باید فرد جایش را به یک کارآفرین خوش فکر دیگر بدهد و به او کمک کند.

 شکوری گفت: اگر انتقال تجارب به این شکل انجام شود جا برای فعالیت همه باز خواهد شد. تشکل ها صنفی جایی نیست که افراد حقوق بگیرند و امثال مهندس بهرامن تمام زندگی و وقتش را برای خانه معدن گذاشته است یا خود بنده کلی وقت می گذارم.  باید دیگران هم بیایند و وقت بگذارند و ما هم قدری بتوانیم کارهای اقتصادی خودمان را پیش ببریم. لذا به نظر می رسد این دوره ها را باید به گونه ای تعریف کنیم که افراد دو دوره بیشتر در هیئت مدیره نمانند و افراد جدید جای آنها را بگیرند. اتفاقی که در خیلی از جاهای دنیا افتاده و آثار بسیار مثبتی هم داشته است.

عضو هیئت مدیره خانه معدن در خاتمه افزود: باید نگاهمان را برای اداره تشکل ها عوض کنیم. علیرغم اینکه مهندس بهرامن فرد بسیار ارزشمندی هستند؛ همینطور سایر افراد هیئت مدیره خانه معدن و سال ها آنجا حضور داشته و زحمت کشیده اند؛ اما بالاخره باید افراد تازه نفس و نه لزوما جوان ها، جایگزین شوند. آنها می توانند وقت بیشتری بگذارند و باید اجازه بدهیم آنها راه پیدا کنند و اشکالی ندارد. از این منظر این اتفاق و استعفاهایی از این دست را می توان به فال نیک گرفت. اینکه قبل از اینکه فردی کاملا ببرد؛  خودش اعلام کند و فردی جایگزین او شود و مدیر قبلی هم به فرد جدید کمک کند تا بهتر از دیروز تشکل اداره شود و این فکر درستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =