عباس آرگون

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: پذیرش سازو کارهای مالی و استانداردهای جهانی هزینه ها را برای صنایع فولادی و معدنی به حداقل می رساند .

عباس آرگون در گفتگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه بخش عمده ارزآوری کشور از صادرات فولاد و مواد معدنی تامین می شود گفت:  اکنون که موضوع  بررسی مجدد FATF  در دستور کار کشور قرار گرفته باید این فرصت را به صادرکنندگان بدهیم که در فضایی کم هزینه تر و رقابتی تر تولیدات خود را صادر کنند .
وی با بیان اینکه اکثر کشورها این سازو کار مالی و قواعد و استانداردهای آن  را پذیرفته اند ادامه داد: ما نیز  اگر بخواهیم با جامعه جهانی مراوده داشته باشیم ناگزیر از پذیرفتن این قواعد  هستیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دیدگاه عده ای با این عنوان که اکنون که در شرایط تحریم هستیم  پذیرشFATF در این شرایط هیچ فایده ای ندارد ادامه داد: شاید اکنون پذیرش این قاعده بین المللی راهگشا نباشد، اما اگر تحریم ها برداشته شود و  این سازو کار مالی را نپذیرفته باشیم ارتباط ما با نظام بانکی دنیا اصلاح شدنی نیست و نمی توانیم با بانک های جهانی رابطه داشته باشیم .
آرگون تسریع در شیوه انتقال پول را از دیگر نتایج پذیرش قواعد جهانی برای بخش اقتصادی کشور به ویژه حوزه صادرات دانست و گفت: اگر می خواهیم با جامعه جهانی کار کنیم باید منافع آنها را به منافع خودمان گره بزنیم، زیرا در این صورت است که می توان راحت تر کارها را پیش برد .
وی با اشاره به اینکه پذیرش FATF به شفافیت امور در داخل کشور نیز کمک می کند گفت: ما نمی توانیم در بخش اقتصادی به صورت جزیره ای عمل کنیم .
وی با تاکید بر اینکه در صورت پذیرش استانداردهای جهانی، هزینه ها برای صنایع فولادی و معدنی که در حوزه صادرات نقش آفرین هستند به حداقل می رسد ادامه داد: این صنایع می توانند با بانک های درجه یک دنیا ارتباط بگیرند و شیوه های انتقال پول را در مسیر و جریانی آسان تر تجربه کنند .
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران دسترسی به منابع ارزی را از دیگر مزیت های پذیرش FATF  دانست و افزود: تحریم ها و نپذیرفتن استانداردهای جهانی موجب شده نتوانیم به منابع ارزی مان دسترسی داشته باشیم و با پذیرش آن قطعا شرایط اقتصادی بهبود می یابد .
وی با تاکید بر اینکه در نهایت اگر هم این لایحه در کشور پذیرفته نشود می توانیم از کانال های دیگر نیازهای کشور را تامین و مشکلات را حل کنیم  گفت : البته هزینه های آن برای کشور بسیار زیاد خواهد بود و با پذیرش FATF  می توان بدون هزینه و یا با هزینه کمتر کارها را انجام داد .
آرگون با بیان اینکه با نپذیرفتن FATF فعالیت ها از حیطه اقتصادی بودن خارج می شود افزود: برای مثال  صنایع فولاد در حوزه صادرات بازارهای بزرگ رقابتی را از دست خواهند داد و بازارها روز به روز برایشان کوچک تر  می شود و قیمت ها نیز پایین تر می آید
.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =