رزم حسینی

حضور وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در مجلس با اعتراض نمایندگان روبرو شد و میهمان ناخوانده مجلس یعنی رزم حسینی مجبور به ترک جلسه علنی مجلس شد.

به گزارش ایراسین، صحن علنی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حاشیه همراه بود و پس از اعلام نام علیرضا رزم حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزیر پیشنهادی به همراه معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجلس حضور یافتند.

حضوری که چندان به مذاق مجلسی ها خوش نیامد و جمعی از نمایندگان حضور وی را قبل از زمان جلسه رای اعتماد در مجلس غیرقانونی خواندند و به آن اعتراض کردند.  

اعتراضی که باعث شد میهمان ناخوانده مجلس یعنی رزم حسینی جلسه علنی مجلس را ترک کند.

علیرضا رزم حسینی کیست؟

رزم حسینی متولد 1340 کرمان است و از آغاز به کار دولت دوازدهم به عنوان یکی از گزینه های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما او از پذیرش این مسئولیت امتناع ‌کرد و بعد از سه سال و در شرایطی که مجلس یازدهم در اولین مواجه اینچنینی خود با دولت، به وزیر پیشنهادی قبلی یعنی حسین مدرس خیابانی رای اعتماد نداد، نام او رسما به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس یازدهم معرفی شد.

رزم حسینی یکی ازچهره های جریان اصلاح طلبی کشوراست، اما ارتباط خوب با هر دو جناح سیاسی کشور دارد و رئیس جمهور امیدوار است این بار و بعد از چهار ماه بتواند برای این وزارت خانه مهم تعیین تکلیف کند.

رزم حسینی پیش از این در دولت دوازدهم و یازدهم استاندار خراسان رضوی و استان کرمان بوده‌ و تحصیل‌کرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است. اما برگ برنده دیگری هم دارد که حسن روحانی امیدوار است این بار این وزیر پیشنهادی از سد مجلس عبور کند و آن حضور رزم‌حسینی در 8 سال دفاع مقدس است.

او در عملیات‌ امام مهدی (عج) در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌ و از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب و از هم‌رزمان سرداران شهید احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست شهید حسن باقری بوده‌ است.

او همچنین قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بوده و در عملیات خیبر جانباز شده و از سوی رهبر معظم انقلاب نشان فتح دریافت کرده است.

رزم حسینی بعد از جنگ اقدام ازبنیانگذاران اصلی  بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بود و ریاست آن را در سال ۱۳۶۸ در پرونده خود دارد.

وی همچنین پس از اخذ مدرک کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاسیس چند کارخانه در استان کرمان وارد عرصه صنعت شد.

عضویت در هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیرعاملی و ریاست هیئت‌مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیرعاملی شرکت ماشین‌آلات راهسازی کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست هئیت‌مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دوهزار، مدیرعاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)، مدیرعاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ، مدیرعاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کاترپیلار، نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشور و ریاست مجمع شرکت آستانه ریل جهت انجام پروژه‌های ریلی کشور، ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت همیار ماشین از جمله سوابق اجرایی و اقتصادی رزم‌حسینی است.

چهره ای که باید منتظر بود و دید روز سه شنبه هفته آینده می تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد یا مجلس بار دیگر روی خوش به دولت دوازدهم نشان نخواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =