به گزارش ایراسین، شرکت جهانی معدنی و فولادی آرسلورمیتال در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، سه خط نخست واحد تولید فولاد الکتریکی جدید خود را در کارخانه Mardyck فرانسه به بهرهبرداری برساند. این سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیون یورویی، بزرگترین پروژه شرکت در اروپا طی یک دهه اخیر محسوب میشود و طبق اطلاعیه رسمی، حمایت دولت فرانسه و منابع اتحادیه اروپا را نیز به همراه دارد.
خط جدید امکان تولید ۱۵۵ هزار تن فولاد الکتریکی در سال برای صنایع خودرو و سایر صنایع صنعتی را فراهم میکند. فولاد الکتریکی محصولی با خواص مغناطیسی و مکانیکی ویژه است که در تمامی انواع موتورهای الکتریکی نقش کلیدی دارد. با این خط، که تولیدات کارخانه Saint-Chély-d’Apcher را تکمیل میکند، آرسلورمیتال دامنه محصولات خود در اروپا را گسترش داده و از توسعه خودروهای الکتریکی و موتورهای صنعتی الکتریکی حمایت میکند.
طرح توسعه مرحلهای و برنامههای آینده
شرکت برنامهریزی کرده است تا سال ۲۰۲۷، پنج خط جدید دیگر در مجموعه Mardyck راهاندازی کند. در حال حاضر، فاز دوم پروژه شامل خطوط آنیلینگ و بازنوردی در حال تکمیل است، و راهاندازی فاز اول شامل خط آمادهسازی، آنیلینگ و پوششدهی و خط برش نیز در مراحل پایانی قرار دارد.
برای توسعه و راهاندازی خطوط جدید، حدود ۴۰۰ نفر درگیر پروژه بودهاند و در حال حاضر ۱۷۵ نفر در بخش فولاد الکتریکی مسئول کنترل تولید و نگهداری تجهیزات هستند. پس از تکمیل فاز دوم، تعداد کارکنان این بخش به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. Gaëlle Le Papillon، مدیر بخش فولاد الکتریکی، این پروژه را بهعنوان یک چالش فناورانه و انسانی مهم توصیف کرده است.
فولاد الکتریکی در لایههای نازک در موتورها و ژنراتورها، سیستمهای صرفهجویی انرژی، صنعت انرژی و خودرو استفاده میشود. این فولادها دارای قطبش مغناطیسی بالا، اتلاف انرژی کم و استحکام زیاد هستند که دوام تجهیزات را تضمین میکند.
حمایت مالی دولتی و اتحادیه اروپا
سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیون یورویی آرسلورمیتال از سوی دولت فرانسه با ۲۵ میلیون یورو در قالب برنامه France 2030 و همچنین منابع اتحادیه اروپا تحت برنامه Next Generation EU حمایت میشود.
همزمان، پارلمان فرانسه در حال بررسی ملیسازی داراییهای آرسلورمیتال است. در تاریخ ۲۷ نوامبر، مجلس ملی فرانسه (خانه پایین پارلمان) اولین خوانش لایحه پیشنهادی حزب LFI را تصویب کرد. دولت فرانسه مخالفت خود با این اقدام را اعلام کرده و آینده این لایحه هنوز نامعلوم است، زیرا باید در سنای فرانسه نیز تصویب شود.
ارسال نظر