نقوی

مدیرعامل شرکت فنی‌مهندسی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه تاب‌آوری در صنعت فولاد تنها با نگاه میان‌مدت و بلندمدت به توسعه معنا پیدا می‌کند، گفت: شرکت‌های موفق آن‌هایی هستند که حتی در شرایط رکود و روزهای کم‌فروغ بازار نیز مسیر توسعه را متوقف نمی‌کنند، بلکه با بازمهندسی و ورود به پروژه‌های با ارزش افزوده بالاتر خود را برای آینده‌ای پررونق آماده می‌سازند.

سیدمهدی نقوی، مدیرعامل شرکت فنی‌مهندسی فولاد مبارکه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایراسین، با تأکید بر محور اصلی این نمایشگاه که به موضوع تاب‌آوری در صنعت فولاد اختصاص دارد، اظهار کرد: صنعت و تمامی سیستم‌ها همانند یک موجود زنده چرخه‌ای از تولد تا افول را سپری می‌کند، حال در این مسیر سازمان‌ها و سیستم‌هایی موفق خواهند بود که توانایی باز مهندسی و بازسازی مجدد خود را پیش از رسیدن به افول داشته باشند؛ درواقع فرایندی است که ما آن را «توسعه» می‌نامیم، توسعه می‌تواند در ابعاد کوچک و درون‌سازمانی رخ دهد و یا در قالب طرح‌های کلان و ایجاد واحدهای جدید تحقق پیدا کند.

وی می‌افزاید: زمانی‌که بحث تاب‌آوری مطرح می‌شود، شرکت‌ها رویکردی دفاعی در مدیریت بودجه و هزینه اتخاذ می‌کنند و به اشتباه از اجرای توسعه‌های خود فاصله می‌گیرند در حالی‌که پیام اصلی این است که شرکت‌های موفق آن‌هایی هستند که حتی در روزهای رکود و کم‌فروغی بازار فعالیت‌های توسعه‌ای خود را ادامه داده و آنها را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت فنی‌مهندسی فولاد مبارکه بیان کرد: اصل موضوع تاب‌آوری در صنعت فولاد تاب‌آوری میان‌مدت و بلندمدت یک صنعت است، به‌طور طبیعی صنایع فولادی زمانی می‌توانند موفق باشند که در هنگامی که دیگران فرصتی برای توسعه ندارند خود را گسترش و بهبود دهند.

نقوی با اشاره به حوزه‌ها و موارد مورد نیاز برای توسعه ادامه داد: اولین فضا نیازمند حمایت دولتی است چرا که در صنعت فولاد، دولت باید کمک کند تا حتی در شرایط رکود نیز بتوان توسعه‌های خود را رقم بزنیم و بهبود ایجاد کنیم و بتوانیم برای آینده‌ای که با گذر از این شرایط به موقیعت و شرایطی پررونق تغییر پیدا خواهد کرد آماده باشیم؛ کسانی موفق خواهند بود که بتوانند در چنین شرایطی توسعه‌های خود را انجام و آماده برای پاسخ به عطش و تحولات بازار باشند.

وی دومین حوزه مهم در بحث تاب‌آوری و توسعه را تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالاتر و پروژه‌هایی که توانایی برنامه‌ریزی برخلاهای بازار موجود دارند دانست و افزود: امروز گروه فولاد مبارکه مصمم است برای صنایع پایین‌دستی که توانایی ایجاد ارزش افزوده بالاتری دارند، برنامه‌های سنگین و هدفمندی تعریف کند که این برنامه‌ها در حال‌حاضر درحال مطالعه و برنامه‌ریزی هستند؛ هدف این است که در سال جاری هریک از این صنایع را به یک سرانجامی برای شروع پروژه‌ها برسانیم در مجموع موضوع و دغدغه گروه فولاد این است که چگونه می‌توان از هرریال سرمایه‌گذاران منفعتی بیش از گذشته بسازد.

مدیرعامل شرکت فنی‌مهندسی فولاد مبارکه با اشاره به مأموریتی که کشور بر دوش این شرکت گذاشته، اظهار کرد: کاری را که دیگر تولیدکنندگان فولادی قادر به انجام آن نیستند امروز فولاد مبارکه باید آن را انجام دهد، به‌طور طبیعی پس از ۳۰ سال تجربه در تولید محصولات تخت در این حوزه متخصص هستیم اما اکنون زمان آن رسیده به عرصه‌های تازه‌ای همچون فولادهای آلیاژی تخت و محصولات مورد نیاز صنایع های‌تک بیندیشیم و فضای کاری و فکری خود را از محوریت حجم به محوریت ویژگی تغییر دهیم؛ این همان پارادایمی است که در زمان رکود و تاب‌آوری آینده فولاد به آن نیاز خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =