به گزارش خبرنگار ایراسین، سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در نشست هماندیشی با مدیران عامل مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استانها که به همت معاونت فروش و بازاریابی این گروه برگزار شد، به بررسی وضعیت و سیاستهای مربوط به مراکز خدماتی و توزیع پرداخت. او بر اهمیت تمرکز و مدیریت یکپارچه تأکید کرد و گفت: در طول ۳۰ سال گذشته، سیاستها و رویکردهای متفاوتی در این حوزه اتخاذ شده است که منجر به تغییرات و نوسانات زیادی شده است.
وی تصریح کرد: نیاز است مدیریت مراکز به سمت ساختاری چابک و نظارتی قوی حرکت کند تا بهرهوری و کارایی افزایش یابد و از دوگانگی در سیاستها کاسته شود.
مدیرعامل گروه فولادمبارکه همچنین بر ضرورت تعیین وظایف و اختیارات مشخص برای مدیران مراکز تأکید کرد و پیشنهاد داد که مدیران، به ویژه در بخش فروش، وکیل و نماینده رسمی شرکت باشند تا کنترل و نظارت بهتری بر فعالیتها صورت گیرد.
وی بر اهمیت طراحی استراتژیک مجدد مراکز خدماتی و تمرکز بر فروش و هزینهها اشاره کرد و گفت: مراکز در مناطق مختلف به صورت منطقهای و با تعداد مناسب فعالیت کنند تا هزینهها کاهش یابد و بهرهوری افزایش یابد.
زرندی همچنین در خصوص استفاده از ابزارهای مالی نوین توسط مراکز خدماتی تاکید کرد
وی با تاکید بر اینکه مراکز خدماتی فولاد مبارکه ابزارهای بازاریابی فولاد مبارکه در استانها هستند، بر اهمیت جلسات منظم و دورهای برای ارزیابی شاخصهای عملکرد مراکز و تعیین راهکارهای بهبود اشاره و گفت: باید شاخصهای کلیدی مشخص و هر سه ماه یکبار ارزیابی شوند تا مشکلات شناسایی و راهکارهای مناسب ارائه شود.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه همچنین بر لزوم همکاری نزدیک بین بخشهای مختلف و تشکیل جلسات شفاف و منظم برای حل مشکلات و توسعه شبکه توزیع تأکید کرد و افزود: اصلاح ساختار، تمرکز بر نظارت و کنترل، بهرهبرداری بهینه از منابع مالی و توسعه شبکههای توزیع برای افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استانها ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه تاکید کرد: این امر باید هر چه زودتر اجرایی شود و مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در این زمینه مسئول پیگیری شده است.
ارسال نظر